دو شهروند بلوچ بدون آخرین ملاقات و بدون اطلاع خانواده در زاهدان و شیراز اعدام شدند

Submitted on Mon, 12/12/2022 - 09:26

همزمان با اعدام مجیدرضا رهنورد، دومین شهروند معترض اعدامی در مشهد، یکی زندانی دیگر به نام وحید نارویی (شیرزائی) فرزند سرورخان، ۳۱ ساله نیز بامداد دوشنبه ۲۱ آذر در زندان عادل‌آباد شیراز به دار آویخته شد.

جرم این شهروند بلوچ در پیوند با قاچاق مواد مخدر اعلام شده است.

منابع محلی بلوچستان نوشته‌اند که وحید نارویی بدون انجام آخرین ملاقات با خانواده‌اش و حتی بدون اطلاع آنها اعدام شده است.

به گزارش حال وش/ سحرگاه روز ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱، حکم اعدام #عیسی_نارویی_(شیرزهی) ۳۸ ساله زندانی بلوچ از بابت اتهام‌ مرتبط با مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان به بدون اطلاع خانواده اجرا در آمد..ادامه مطلب https://t.co/k6hh0EfXvV#نه_به_کشتار_بلوچها#مهسا_امینی pic.twitter.com/YNRSgRBakn

حال وش، پایگاه خبری بلوچستان اعلام کرد که در سحرگاه یکشنبه ۲۰ آذر نیز یک شهروند دیگر بلوچ به نام عیسی نارویی (شیرزائی) فرزند سلیم، ۳۸ ساله، «از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر» در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی این شهروند را نیز بدون اطلاع دادن به خانواده‌اش و فراهم کردن امکان آخرین ملاقات به دار آویخت.

منابع بلوچ همچنین گفته‌اند عیسی نارویی در حالی اعدام شده که پیش از این دادگاه برای او حکم ابد صادر کرده بود.

روز یکشنبه ۱۹ آذر نیز دست کم سه شهروند در سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان به جرم «قتل» اعدام شدند.

به گفته برخی فعالان حقوق بشر بلوچستان با احتساب دو اعدامی دیروز و امروز، جمهوری اسلامی در طول سه ماهی که از زمان آغاز خیزش سراسری در کشور می‌گذرد، تاکنون ۷۸ شهروند بلوچ را اعدام کرده است.

سحرگاه امروز بجز اینکه ملاعام در مشهد #مجیدرضا_رهنورد به قتل رسید در زندان شیراز یک زندانی بلوچ با هویت «#وحید_نارویی (شیرزهی)» ۳۱ ساله ف سرورخان نیز #اعدام شدبا احتساب اعدام این زندانی، در ۳ ماه اخیر ۷۸ زندانی بلوچ در زندان های کشور اعدام شده‌اند«زندانیان بلوچ بی صدا می میرند» pic.twitter.com/kJljG6anby

یک شهروند دیگر بلوچ به نام محسن هاشم‌زهی نیز که در جریان خیزش کنونی بازداشت شده، با خطر اعدام روبروست.

کنشگران می‌گویند که اعدام دو شهروند بلوچ به علاوه مجیدرضا رهنورد در ظرف ۲۴ ساعت، نشانگر تصمیم جمهوری اسلامی به ایجاد رعب و وحشت در مردم از پیامدهای اعتراض و نافرمانی است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز