دو فلسطینی در جریان عملیات ارتش اسرائیل در نابلس کشته شدند

Submitted on جمعه, 07/07/2023 - 09:48

تازه‌ترین یورش نیروهای ارتش اسرائیل بامداد جمعه ۷ ژوئیه (۱۶ تیر) در نابلس انجام شد. به گفته هلال احمر فلسطین، در جریان این عملیات دو فلسطینی کشته شدند.

سامی بوخلیفه، خبرنگار ار.اف.ای در بیت‌المقدس در گزارش خود از آخرین رویدادها در نابلس نوشته است که نیروهای اسرائیلی در نخستین ساعات بامداد جمعه تلاش کردند که بی‌سروصدا و محتاطانه به منطقه مورد نظرشان در محله تاریخی شهر وارد شوند و سپس خانه‌ای را که هدف آنان بود محاصره کردند. آنها قصد داشتند اما در همان حال نیروهای فلسطینی که متوجه حضور آنان شده بودند بی‌درنگ به محل رسیدند و درگیری به سرعت آغاز شد.

همچنین بخوانیدعملیات نظامی اسرائیل در جنین و نقش حکومت ایران در تنش‌های جاری

بعد از آن ارتش اسرائیل نیروی کمکی به منطقه فرستاد. ساکنان نابلس از ورود ستونی از خودروهای زرهی اسرائیلی به شهر خود فیلمبرداری و آن را در شبکه‌های اجتماعی همرسان کردند.

به گزارش خبرنگار ار.اف.ای، روزجمعه نابلس به دست نیروهای اسرائیلی محاصره شده و صدای تیراندازی به گوش می‌رسید. وزارت بهداشت تشکیلات خودگران فلسطین نیز کشته شدن دو مرد جوان در جریان این حمله را تأیید کرده است.

عصر روز گذشته ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) در همین منطقه یک سرباز اسرائیلی بر اثر حمله یک فلسطینی کشته شده بود و نظامیان اسرائیلی روز جمعه به قصد بازداشت جوانی در پیوند با همان حمله، به محله «الحبله» رفته بودند.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای درباره حمله دیروز گفته بود نیروهای امنیتی اسرائیل یک خودروی مشکوک را شناسایی کرده و می‌خواستند آن را بازرسی کنند، اما در جریان بازرسی، فرد مهاجم به سوی مأموران آتش گشوده است. او موفق به فرار شد، اما در نهایت سربازان اسرائیلی به او رسیدند. مهاجم فلسطینی نیز هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

مسئولیت این عملیات را گردان‌های عزالدین قسام، شاخه مسلح جنبش اسلام‌گرای فلسطینی حماس به عهده گرفته‌اند. این گروه در توجیه عملیات خود گفته است: «این پاسخی سریع به تعدی اشغالگران علیه مردم فلسطین است».

ارتش اسرائیل در اوایل هفته جاری نیز طی دو روز عملیات شدید و خشنی را در جنین انجام داد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز