دو داده جدید در مورد بازار مسکن کانادا؛ روزنه ی امیدی نیست!

Submitted on پ., 04/11/2024 - 21:04

امروز افسر بودجه پارلمانی کانادا گفت که کانادا باید تا سال ۲۰۳۰ به تعداد ۱/۳ میلیون واحد مسکونی دیگر بسازد تا شکاف مسکن را کاهش دهد و نرخ خانه های خالی کانادا را به میانگین های تاریخی بازگرداند. در همین حال، یک نظرسنجی نشان می دهد که کانادایی ها به طور فزاینده ای نسبت به چشم انداز خود برای داشتن خانه بدبین هستند.

گزارش افسر بودجه همچنین تعداد خانوارهای اضافی را محاسبه کرد. بر اساس این معیارها، تخمین زده می شود که کانادا نیاز به ساخت 181000 واحد مسکونی بیشتر از اکنون دارد.

از سوی دیگر، شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) می گوید که کانادا باید تا سال ۲۰۳۰ به تعداد ۳/۵ میلیون خانه دیگر بسازد تا توان خرید را به سطح ۲۰۰۳-۲۰۰۴ بازگرداند.

افسر بودجه ایو ژیرو گفت که برآورد او به طور قابل توجهی کمتر از CMHC است زیرا او فقط به فکر بستن شکاف بین تقاضا و عرضه بود.

قبل از بودجه فدرال، دولت لیبرال مجموعه ای از اعلامیه های مسکن را در درجه اول برای افزایش عرضه مسکن اعلام کرده است. اقدامات پیشنهادی شامل وام‌های کم‌هزینه، مشوق‌هایی برای ساخت‌وسازهای اجاره‌ای بیشتر و تأمین مالی زیرساخت‌ها برای استان‌ها و شهرداری‌ها است.

دولت در تلاش است تا در میان رای دهندگان جوانی که به طور فزاینده ای نسبت به چشم انداز خود برای داشتن خانه بدبین هستند و با هزینه های اجاره بها مواجه هستند، حمایت را به دست آورد.


سه چهارم کانادایی ها توانایی خرید خانه را ندارند
یک نظرسنجی منتشر شده توسط بانک تجارت کانادا Canadian Bank of Commerce نشان داد که سه چهارم کانادایی‌هایی که خانه ندارند گفتند که خرید خانه به نظر دور از دسترس است.

نظرسنجی CIBC نشان می دهد که ۷۶ درصد از کانادایی های بدون خانه معتقدند که داشتن خانه رویایی دور است، اما بیش از نیمی از آنها بر هدف خود اصرار دارند که روزی صاحب خانه شوند.

همزمان، حداقل ۷۰ درصد از افراد بدون مسکن گفتند که با قیمت مسکن تحت فشار قرار گرفته اند و ۶۳ درصد نیز گفتند که پس انداز کافی برای پیش پرداخت دشوار است.

این نظرسنجی در همان روز منتشر شد که دولت فدرال تمدید دوره مورتگیج برای خریداران خانه اول را اعلام کرد.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی، روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت فدرال دوره های مورتگیج ۳۰ ساله وام مسکن تضمین شده را برای خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند، اجازه می دهد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، فریلند همچنین گفت که از ۱۶ آپریل، دولت مقدار پولی را که خریداران برای اولین بار خانه می توانند از صندوق پس انداز بازنشستگی ثبت شده خود (RRSP) برداشت کنند، تقریباً دو برابر خواهد کرد و به 60,000 دلار خواهد رسید.

علاوه بر این که خریداران بالقوه احساس می کنند که قیمت خانه بسیار بالا است، نظرسنجی CIBC همچنین نشان داد که بسیاری از صاحبان خانه هزینه های خود را کاهش داده اند.

نیمی از صاحبان خانه‌هایی که وام‌های مسکن متغیر داشتند، گفتند که هزینه‌های روزانه خود را کاهش داده‌اند و ۲۱ درصد وام مسکن خود را به صورت یکجا بازپرداخت کرده‌اند.

حداقل ۴۵ درصد از صاحبان خانه‌هایی که وام‌های مسکن با نرخ ثابت دارند، انتظار دارند با سررسید وام‌هایشان طی دو سال آینده، هزینه‌های روزانه خود را کاهش دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۵ درصد از افراد غیرصاحب خانه گفتند که فقط از طریق ارث یا حمایت مالی از خانواده می توانند خانه جدید بخرند.

یک چهارم غیر مالکان نیز گفتند که در حال بررسی پیوستن به یک سرمایه گذاری مشترک با دوستان خود برای استطاعت مالی خانه هستند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز