در پی تداوم اعتراضات خیابانی در فرانسه، ماکرون سفر خود به آلمان را لغو کرد

Submitted on ش., 07/01/2023 - 10:36

ریاست جمهوری آلمان امروز شنبه اول ژوئیه (۱۰ تیر) اعلام کرد که امانوئل ماکرون سفر دولتی خود به آلمان را که برای عصر یکشنبه برنامه ریزی شده بود، به دلیل خشونت‌های خیابانی در فرانسه به تعویق انداخت.

کاخ الیزه نیز با اشاره به گفتگوی تلفنی امانوئل ماکرون با همتای آلمانی خود، فرانک والتر اشتاین مایر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «با توجه به اوضاع داخلی»، رئیس جمهور فرانسه تمایل دارد چند روز آینده در کشور بماند. این بیانیه افزود «دو رئیس جمهور توافق کردند که سفر به آلمان را به تاریخ دیگری موکول کنند».

از شامگاه جمعه تا بامداد شنبه و در چهارمین شب خشونت‌های خیابانی در فرانسه، بیش از ۱۳۰۰ نفر دستگیر شدند.

همچنین بخوانیدچهارمین شب اعتراضات در فرانسه؛ صدها خودرو به آتش کشیده شد؛ ۴۵ هزار نیروی پلیس برای مقابله با غارت و خشونت‌ معترضان

بیانیه مطبوعاتی ریاست جمهوری آلمان ضمن ابراز تاسف نسبت به لغو این سفر، تاکید می‌کند که رئیس جمهور آلمان «به دلیل شرایط موجود» در فرانسه اتخاذ این تصمیم را «کاملاً درک می کند».

حدود دو ماه پیش مقامات دو کشور از این سفر دولتی رئیس جمهور فرانسه به آلمان به منظور «آغاز فصل جدیدی در دوستی» میان دو ملت خبر داده بودند. سفرهاي «دولتي» معمولاً سفرهاي سه‌ روزه‌اي هستند که عمدتاً براي نمايش دوستي و حُسن رابطه ميان دو دولت برگزار مي‌شوند.

این اولین سفر دولتی یک رئیس جمهور فرانسه به آلمان از سال ۲۰۰۰ میلادی به حساب می‌آید. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز