در حادثۀ سقوط بالگرد در حومۀ کی‌یف، وزیر کشور اوکراین و ۱٧ نفر دیگر کشته شدند

Submitted on چ., 01/18/2023 - 11:17

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با سقوط یک بالگرد روز چهارشنبه ۱۸ ژانویه/ ٢۸ دی، در نزدیکی مهدکودکی در حومۀ کی‌یف، تراژدی جدیدی در اوکراین که سه روز پیش با حملۀ موشکی مرگبار روسیه به شهر دنیپرو مواجه شده بود، رخ داده است.

به گزارش روزنامۀ فیگارو، این سانحه در شهر ١۰۰ هزار نفری برُواری واقع در حومۀ شرقی کی‌یف روی داده است.

فیگارو در ادامه با اشاره به افزایش آمار قربانیان این حادثه، به نقل از اولکسی کولبا فرماندار این منطقه نوشته است که تا کنون ۱۸ نفر از جمله دنیس موناستیرسکی وزیر کشور اوکراین کشته شده و ۲۹ نفر نیز به شدت مجروح شده اند.

اولکسی کولبا در ادامه گفت که سه نفر از جان باختگان و ۱۵ نفر از مجروحان این حادثه کودک هستند و احتمال می رود که آمار قربانیان همچنان افزایش یابد.

به گزارش فیگارو، رئیس پلیس ملی اوکراین طی بیانیه ای اعلام کرده است: «دنیس موناستیرسکی وزیر کشور ۴٢ سالۀ اوکراین به همراه یوگنی ینین معاون اول خود و نیز یوری لوبکوویچ معاون وزارت امور خارجۀ اوکراین و ۶ سرنشین دیگر این هلیکوپتر، در جریان این حادثه کشته شده اند».

The aftermath of the helicopter crash in Brovary.📷: Reuters pic.twitter.com/ezx569XfzN

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده است که وزیر کشور و همراهان او عازم یکی از جبهه های جنگی اوکراین بوده اند.

کیریلو تیموشنکو معاون رئیس جمهوری اوکراین در این زمینه گفت: «هدف از این پرواز رفتن به یکی از نقاط جنگی کشور که اکنون کانون درگیری است، بوده و وزیر کشور در حال رفتن به آنجا کشته شده است.»

Minister of Internal Affairs, his First deputy and Ministry's state secretary died in a helicopter crash in Brovary, Kyiv region. Helicopter fell by a kindergarten.16 people died in the crash, 2 of them children. 22 people were hospitalized, 10 of them children.Tragedy. pic.twitter.com/EzlIg1t6xM

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهوری اوکراین  نیز این حادثه را یک «تراژدی بزرگ» دانست و با ابراز تاسف از مرگ وزیر کشور و سایر جان باختگان، گفت: «وقوع این تراژدی وحشتناک در برُواری، ضایعۀ بزرگی برای دولت و کشور اوکراین است».

ولودیمیر زلنسکی همچنین خواستار تشکیل فوری یک کارگروه ویژه برای بررسی دقیق دلیل وقوع این فاجعه شد.

همزمان شارل میشل رئیس شورای اروپا، در حساب کاربری خود در توییتر ضمن ابراز همدردی با مردم اوکراین و خانواده های قربانیان، نوشت که وزیر خارجه اوکراین که در این سانحه جان باخت «دوست خوب اتحادیه اروپا» بوده است.

We join #Ukraine in grief following the tragic helicopter accident in #Brovary Minister Denys Monastyrsky was a great friend of the EU. We share our deepest condolences with the families of the victims, President @ZelenskyyUa PM @Denys_Shmyhal and the people of #Ukraine

بر اساس گزارش های اولیه، هوا به هنگام وقوع این حادثه تاریک و مه الود بوده است. در تصاویر منتشر شده از این سانحه در فضای مجازی، بقایای بالگرد در آوار دیده می شود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز