دمای هوای مونترال به سردترین دمای سال‌های اخیر می‌رسد

Submitted on س., 01/31/2023 - 15:23

دمای هوای مونترال به سردترین دمای سال‌های اخیر می‌رسد

دمای هوا در فصل زمستان امسال در سراسر جنوب غربی کبک تاکنون علی رغم بارش برف، بالاتر از میانگین همیشگی بوده است اما گویا این وضعیت با ورود یک گرداب قطبی به کبک در شرف تغییر است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، از صبح سه شنبه هوای سرد و قطبی به تدریج وارد کبک شد و بسیاری از ساکنان سراسر کبک شمالی روزشان را با هشدارهای سرمای شدید آغاز کردند.

وزش باد در برخی از مناطق استان از جمله  Abitibi و Témiscamingue دمای هوا را به حدود  ۳۸- تا ۴۲- رسانده است و حتی وزش باد در سالویت واقع در منتهی الیه شمال استان، دمای هوا را در این منطقه به ۵۲- رسانده است.

پیش‌بینی می‌شود از امروز مونترال نیز سردترین روزهای زمستانی که تاکنون تجربه کرده را با ثبت دمای منفی ۱۱ درجه سانتگیراد در روز درپیش داشته باشد.

این میزان کاهش دما در مونترال بی‌سابقه و دمای هوا نیز حداقل ۵ درجه کمتر از میانگین همیشگی دمای زمستانی مونترال کمتر است. این اولین باری است که شهر در این زمان از  فصل زمستان به دمای منفی دورقمی می‌رسد.

سه‌شنبه شب نیز پیش‌بینی می‌شود برای اولین بار دمای هوا در مونترال به منفی ۲۰ تا منفی ۲۱ درجه برسد.

پیش‌بینی شده طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، هوای مونترال کمی گرم شود ولی روز پنجشنبه مجددا هوای سردی در پیش است و اولین تعطیلی آخر هفته در فوریه امسال برای مونترالی‌ها خیلی سرد خواهد بود.

بنابر پیش‌بینی‌های هواشناسی روز پنج‌شنبه نیز یک جبهه هوای قطبی دیگر همراه با تندباد به سمت کبک می‌آید.

بنابر پیش‌بینی‌های هواشناسی، مونترال طی روزهای آینده نه تنها سردترین هوای این فصل بلکه سردترین هوای خود را در چند سال اخیر خواهد دید.

پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در شب جمعه تا ۲۸- درجه سانتی گراد و در صورت وزش باد تا ۴۰- درجه کاهش یابد.

همچنین برای روز شنبه پیش‌بینی می‌شود درجه دماسنج مونترالی‌ها همچنان زیر ۲۰- و در بعضی از مناطق حتی به منفی ۳۰ درجه برسد.

آخرین باری که مونترال بالاترین دمای روزانه خود را زیر ۲۰- درجه سانتیگراد ثبت کرد، در ۶ ژانویه ۲۰۱۸ بود.

بنابر گزارش هواشناسی خوشبختانه مدت این سرمای شدید و بی‌سابقه در مونترال کوتاه است روز یکشنبه دمای هوا با بارش حدود پنج سانتی‌متر برف به بالای نقطه انجماد برمی‌گردد.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان، کانادا امسال زمستانی سردتر را در پیش خواهد داشت

مناطق سیلابی در کانادا را بشناسید

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز