بیش از ۲.۷ میلیون دلار به ۵۰ مدعی آسیب جدی مرتبط با واکسن در کانادا پرداخت شد

Submitted on ش., 12/24/2022 - 10:16

بیش از ۲.۷ میلیون دلار به ۵۰ مدعی آسیب جدی مرتبط با واکسن در کانادا پرداخت شد

برنامه حمایت از آسیب واکسن کانادا از زمان افتتاح در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۵۰ شکایت ناشی از جراحات وارده با واکسن تاکنون بیش از ۲.۷ میلیون دلار پرداخت کرده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بر همین اساس تاکنون ۵۰ ادعای آسیب جدی مرتبط با واکسن مجاز توسط وزارت بهداشت کانادا دریافت و تایید شده است.

از میان باقیمانده شکایات رسیده به برنامه حمایت از آسیب واکسن VISP) ،۲۲۱) مورد به طور کامل توسط هیئت بررسی پزشکی برنامه ارزیابی شده است. در حالی که ۴۸ مورد در انتظار ارزیابی هیئت بررسی پزشکی و ۶۶۲ مورد نیز در مرحله جمع آوری سوابق پزشکی، معمولا طولانی‌ترین مرحله در فرآیند ارزیابی، قرار دارند.

VISP قبلاً آماری را در تابستان منتشر کرده بود، اما این اولین بار است که مبلغ کل حمایت مالی پرداخت شده به مدعیان را اعلام کرده است.

این برنامه که برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام شد، رسماً پذیرش شکایات را در ژوئن ۲۰۲۱ آغاز کرد.

افراد برای اینکه واجد شرایط دریافت غرامت باشند، باید در اثر تزریق یک واکسن آسیب جدی مرتبط با واکسن مجاز وزارت بهداشت که پس از ۸ دسامبر ۲۰۲۰ در کانادا تجویز شده است، متحمل شده باشند.

این برنامه شامل تمام واکسن‌ها از جمله کووید۱۹ که فرد را در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری محافظت می‌کند می‌شود.

البته مشخص نیست که به هر فردی که شکایتش تایید شده چه مقدار غرامت پرداخت شده یا شکایات تائید شده در رابطه با کدام واکسن بوده است.

آسیب شدید، تهدیدکننده یا تغییر دهنده زندگی که ممکن است منجر به بستری شدن شخصی شده یا مدت زمان بستری شدن او را در بیمارستان طولانی‌تر کند. و منجر به ناتوانی مقطعی یا ناتوانی مداوم یا قابل توجه در فرد شود.

طبق داده‌های آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC)، وقتی صحبت از واکسن‌های کووید۱۹ می‌شود. تقریباً شامل یک از ۱۰ هزار گزارش راجع به واکنش‌های جدی واکسیناسیون است.

بر اساس گزارش PHAC، ۵۲ هزار و ۲۰۳ عارضه جانبی پس از واکسیناسیون کووید۱۹ در کانادا گزارش شده است که ۰.۰۵۶ درصد از کل دوزهای تجویز شده را تشکیل می‌دهد.

این عدد شامل هرگونه واکنش نامطلوب از جمله بثورات موقتی، خستگی، درد محل واکسیناسیون و سردرد می‌شود.

تا نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۹۳ میلیون دوز در کانادا تجویز شده است.

برای اینکه یک فرد بتواند غرامت دریافت کند، ابتدا باید شرایط را مطالعه کند تا ببیند شکایت او تحت پوشش دریافت غرامت قرار می‌گیرد است یا خیر. و سپس با کمک پزشک معالجش درخواست خود را ارائه دهد.

این برنامه VISP (پرداخت غرامت واکسن) مشمول ساکنان تمام استان‌ها و مناطق به جز کبک که برنامه جبران خسارت واکسن کبک خود را دارد، می‌شود.

برنامه VISP، در گزارش آینده خود آمار غرامت‌های پرداختی تا ۱ ژوئن ۲۰۲۳ را منعکس می‌کند.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز