داعش مسئولیت حمله مسلحانه به محل اقامت تاجران چینی در کابل را بر عهده گرفت

Submitted on س., 12/13/2022 - 06:28

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز سه‌شنبه ۱۳ دسامبر/۲۲ آذر، در گزارشی اعلام کرد که گروه موسوم به دولت اسلامی، «داعش»، ضمن انتشار ویدیوی از دو مهاجم حمله مسلحانه روز دوشنبه در کابل، مسئولیت این حمله مسلحانه را بر عهده گرفت.

گروه افراطی داعش ویدیوی از دو مردی که در حال «بیعت با خلیفه» این گروه هستند و به عنوان مهاجمان حمله مسلحانه به محل اقامت تاجران چینی در کابل معرفی شده‌اند را ساعاتی پس از انجام این حمله در کانال تلگرام خود منتشر کرد. 

در حالی که تحقیقات وزارت امور خاجه چین در مورد حمله مسلحانه روز دوشنبه همچنان ادامه دارد، سخنگوی این وزارت‌خانه ضمن درخواست مجازات برای مهاجمان، زخمی شدن پنج شهروند چینی را تایید کرده است.

حمله مسلحانه روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از شاهدان عینی، حوالی بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی، صدای یک انفجار سهمگین و سپس چندین تیراندازی در منطقه «شهر نو» در کابل پایتخت افغانستان شنیده شد. 

در حالی که صدای تیراندازی در کابل برای چند ساعت ادامه داشت، ویدیو‌ها و گزارش‌هایی در مورد حمله مسلحانه به مهمان‌خانه محل اقامت خارجی‌‌ها، بویژه تاجران چینی در منطقه «شهر نو» در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. 

سپس، «سازمان اورژانس» در یک پیام توییتری اعلام کرد که این حمله مسلحانه دست‌کم ۳ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است. این نهاد که مسئولیت بیمارستان «امرجنسی» کابل را بر عهده دارد، همچنین از احتمال افزایش قربانیان حمله روز دوشنبه خبر داد. 

در ادامه، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انتشار پیامی در توییتری اعلام کرد که عاملان حمله مسلحانه به محل اقامت تاجران چینی کشته شدند. وی افزود، همه افرادی که در مهمان‌خانه شهر نو کابل اقامت داشتند «نجات داده شدند». 

مقامات دولت چین پیش از حمله مسلحانه روز دوشنبه و با تشدید حملات داعش در افغانستان، بارها از سران گروه طالبان خواسته‌اند امنیت سفارت‌خانه و همچنین شهروندان چینی در کابل را تامین کنند. یک روز پیش از این حمله نیز سفیر چین در کابل خواستار تامین امنیت نمایندگی سیاسی این کشور در کابل شد. 

با اینکه چین همانند دیگر کشورهای جهان هنوز امارت اسلامی خود‌خوانده گروه افراطی طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما با حضور دیپلماتیک خود در افغانستان را حفظ کرده و با سران طالبان نیز در ارتباط است.

افزون بر روابط تجاری و دیپلملتیک چین با طالبان، این کشور نگران است که افغانستان به پایگاهی برای مسلمانان جدای‌طلب اویغور  تبدیل شود. استان مسلمان‌نشین «سین کیانگ» در غربی‌ترین نقطۀ چین و در فاصله نه‌چندان دور از مرز افغانستان واقع است. 

بعد از ظهر امروز انفجار نسبتا قوی در شهرمو کابل رخ داد. ویدیوهای نشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهند که صدای جنگ‌افزارهای سبک و سنگین نیز از محل رویداد به گوش می‌رسد.هنوز هدف دقیق این انفجار مشخص نیست، اما گفته‌شده که بر یک ساختمان که اقامت‌گاه شهروندان چینی است، حمله شده است. pic.twitter.com/Y9t4a5oU2e

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز