دامنه جنگ اوکراین به مسکو نیز کشانده شد؛ در حمله پهپادی به مسکو ٢ تن زخمی شدند

Submitted on س., 05/30/2023 - 08:17

مقام‌های روسی گفته‌اند که این حمله با استفاده از پهپاد بر مسکو راه‌اندازی شده که به گفته وزارت دفاع روسیه، شماری از این پهپادها منهدم شده و شماری دیگر قبل از خوردن به هدف، منحرف شدند.

از زمان آغاز هجوم نظامی روسیه در ماه فوریه سال گذشته میلادی به اوکراین، روسیه و اوکراین بیشتر در خاک اوکراین جنگیده‌اند، اما حمله امروز اوکراین نشان می‌دهد که اینک، جنگ وارد مرحله جدی‌تری شده و مسکو نیز از این پس در مقابل حمله‌های احتمالی آینده، امن نیست.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های امنیتی روسیه نوشته که در این حمله پهپادی به مسکو، دو تن زخمی شده و شماری از باشندگان مسکو از ساختمان‌هایی که در این حمله به‌گونه قسمی تخریب شده‌اند، نجات داده شدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش این کشور موفق شدند تا هشت پهپادی را که در این حمله کار گرفته شده بود را نابود و یا منحرف کنند. در کنار این، «بازا» کانال تلگرامی وابسته به خدمات امنیتی روسیه ادعا کرده که در این حمله از ٢٥ پهپاد استفاده شده بود.

اوکراین تاکنون در مورد این حمله که از زمان آغاز هجوم نظامی روسیه تاکنون جدی‌ترین اقدام نظامی کیف برضد مسکو نامیده شده، واکنشی نشان نداده است.

مسکو درحالی مورد حمله قرار گرفته که در سه روز پسین، کیف، پایتخت اوکراین مورد حمله‌های بی‌امان موشکی و پهپادی روسیه قرار داشته است. در تازه‌ترین مورد، روسیه برخلاف گذشته، در روشنایی روز بر کیف حمله کرده است.

ماکسیم ایوانف، نماینده پارلمان روسیه این حمله را پس از حمله نازی‌ها به روسیه، «جدی‌ترین حمله» نامیده و گفته که شهروندان روسیه باید این «حقیقت جدید» را بپذیرند.

رویترز به نقل از ایوانف نوشته:

شما با وطن و با مشتی محکم یا باید دشمن را شکست دهید و یا شرم پاک‌نشدنی بزدلی، همکاری و خیانت خانواده شما را غرق خواهد کرد.

پیش از این نیز مقام‌های روسی ادعای تلاش ترور ولایمیر پوتین و حمله بر کرملین را کرده بودند، اما اوکراین هردو مورد را رد کرده و مسئولیت نگرفته بود.

این‌بار اما حمله به مراتب بزرگ‌تر و جدی‌تر از دو مورد پیشین است و این حمله درست بعد از حمله‌های پیاپی مسکو در سه روز پسین بر کیف انجام شده است. آنچه که برخی‌ها باورمندند که ممکن پاسخی به حمله‌های پی‌هم روسیه به کیف باشد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز