CMHC پیش بینی می کند که قیمت مسکن کانادا در سال آینده به اوج قبل از کرونا باز خواهد گشت! در سال ۲۰۲۶ شاهد اوج های جدید قیمت خواهید بود!

Submitted on جمعه, 04/05/2024 - 20:48

شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) پیش‌بینی می‌کند که تا سال آینده، قیمت مسکن می‌تواند به بالاترین سطحی که در اوایل سال ۲۰۲۲ مشاهده شد، برسد و تا سال ۲۰۲۶ به بالاترین حد خود برسد.


بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ آخرین گزارش چشم انداز بازار مسکن CMHC همچنین می گوید که انتظار می رود وضعیت مسکن در کانادا در سال جاری قبل از بهبود در سال های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ رکود خواهد داشت، که منعکس کننده تأثیر منفی نرخ های بهره بالاتر بر بازار ساخت و ساز جدید است.

گزارش آژانس هفته گذشته نشان داد که 137915 واحد مسکونی جدید در شش شهر بزرگ کانادا در سال گذشته ساخته شده است که به دلیل افزایش ساخت و ساز آپارتمان های جدید با سه سال گذشته مطابقت دارد.

موجودی مسکن های اجاره ای در بازار در سال ۲۰۲۳ افزایش یاففت، اما عرضه با تقاضا مطابقت نداشت و باعث افزایش اجاره بها و کاهش نرخ خانه های خالی در سال های آینده می شود.

باب دوگان، اقتصاددان ارشد CMHC، در بیانیه‌ای گفت: «انتظار می‌رود که محیط مالی نامطلوب، راه‌اندازی پروژه‌های اجاره‌ای جدید را برای سازندگان خانه در سال ۲۰۲۴ دشوارتر کند».

ما انتظار داریم که تا سال ۲۰۲۵-۲۰۲۶، کاهش نرخ بهره، حمایت مستمر دولت و سیاست‌هایی که افزایش تراکم در مراکز شهری را تشویق می‌کند، پروژه‌های بیشتری را قابل اجرا کند.»

CMHC گفت که قیمت مسکن در سه سال آینده همچنان به صورت یک نگرانی باقی خواهد ماند زیرا کاهش نرخ وام مسکن و قوی‌ترین رشد جمعیت از دهه ۱۹۵۰ می‌تواند باعث افزایش قیمت و فروش مسکن شود.

خریداران در نیمه دوم سال به بازار بازخواهند گشت
CMHC گفت، فروش خانه حدود سوم از اوج خود در اوایل سال ۲۰۲۱ در اواخر سال ۲۰۲۳ کاهش یافت، در حالی که قیمت ها در این دوره تقریباً ۱۵ درصد کاهش یافت. در این گزارش آمده است: «در این دوره، خریداران بالقوه مسکن به دلیل رشد شدید جمعیت، افزایش پس‌انداز و افزایش درآمد افزایش یافتند.

ما انتظار داریمبا کاهش نرخ وام مسکن و عدم اطمینان اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، خریداران شروع به بازگشت به بازار کنند.

تغییر تقاضا برای خانه‌ها و بازارهای ارزان‌تر در سراسر کانادا نیز باعث بهبود قیمت مسکن خواهد شد. این آژانس پیش‌بینی می‌کند که فروش در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ کمی بالاتر از میانگین ۱۰ سال گذشته باشد، اما کمتر از سطح رکورد در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ خواهد بود، زیرا قیمت مسکن گران است.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز