چگونه لیونل مسی، جان یک پیرزن اسرائیلی را در زمان حمله حماس نجات داد

Submitted on جمعه, 03/22/2024 - 01:22

استر کونیو، این زن ٩‬٠ ساله اسرائیلی در زمان حمله ٧ اکتبر جنگجویان حماس به اسرائیل، در منطقه «کیبوتس‌نیر اوز» در نزدیکی مرز با نوار غزه، زندگی می‌کرد. کیبوتس‌نیر اوز یکی از شهرهایی بود که جنگجویان حماس به آن حمله کرده و شماری را به قتل رسانده و به گروگان گرفتند.

چند ماه پس از این حمله، استر کونیو در مستندی تازه تولید شده، از لحظه رویارویی با جنگجویان حماس و اینکه چگونه نام لیونل مسی، او را از کشته شدن نجات داد، سخن گفته است.

به بنیاد گزارش رویترز، در جریان حمله ٧ اکتبر، دو مرد نقاب‌پوش و مسلح حماس به خانه این پیرزن یورش برده و از او در مورد دیگر اعضای خانواده‌اش پرسیدند.

استر کونیو که زبان آنان را نمی‌فهمید، در کنار کارگیری از زبان بدن، با عبری شکسته و کلمات اسپانیایی به آنان گفت که «با من صحبت نکنید. من زبان شما را نمی‌فهمم، زیرا شما عربی صحبت می‌کنید و من عبری شکسته. من با اسپانیایی آرژانتینی صحبت می‌کنم.»

سپس یکی از مهاجمان از او پرسید که آرژانتین چیست؟ 

اینجا بود که پیرزن، گفتگو را به سوی لیونل مسی، بازیکن افسانه‌ای فوتبال برد و از مهاجمان پرسید که «آیا فوتبال می‌بینید؟»

واکنش‌ها به حمله حماس؛ رهبران جهان خواستار پایان یافتن خشونت در منطقه شدند

جهان نگران از گسترش دامنۀ جنگ میان اسرائیل و حماس

یکی از مهاجمان در پاسخ گفت که «بله، بله من فوتبال را دوست دارم». سپس پیرزن گفت که «من از جایی هستم که (لیونل) مسی است». مهاجم دوباره درجواب گفت که «مسی! من مسی را دوست دارم.»

پس از این گفتگو بود که یکی از سورئال‌ترین لحظات حمله ٧ اکتبر رخ داد و یکی از مردان مسلح پس از گذاشتن تفنگ خود بر دامن پیرزن و بالا بردن دو انگشت، با او عکس گرفت و سپس خانه‌ی او را ترک کردند. عکسی که خیلی زود در فضای مجازی، وایرال شد.

به بنیاد آمارهای مقام‌های اسرائیلی، گروه حماس در کنار کشتن بیش از ١٢٠٠ تن در حمله ٧ اکتبر، بیش از ٢٠٠ تن دیگر را نیز به گروگان گرفتند. گروگانانی که برخی از آنان رها شده، اما برخی‌های دیگر شامل ٢ نوه استر کونیو همچنان در بند حماس باقی مانده‌اند.

همچنین بخوانیدپس از آغاز آتش‌بس، حماس، نخستین گروه از گروگان‌ها را آزاد کرد

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز