بریتانیا ۱۵ توطئۀ قتل و آدم‌ربایی از سوی حکومت ایران را کشف و خنثی کرده است

Submitted on جمعه, 02/17/2023 - 06:54

به گفتۀ پلیس ضدتروریستی انگلستان این عملیات اغلب شامل آدم‌ربایی یا قتل شهروندان بریتانیا یا اتباع خارجی ساکن این کشور بوده‌اند. "مت جکس" سپس تصریح کرده است که در نتیجۀ طرح‌های تروریستی حکومت تهران، فعالیت‌های پلیس ضدتروریستی انگلستان چهار برابر افزایش یافته است.

مت جکس در اظهارات خود همچنین تأکید کرد که دست کم از ژانویه گذشته ده توطئۀ تروریستی سرویس‌های اطلاعاتی ایران اعم از آدم ربایی و قتل شهروندان بریتانیا یا خارجیان ساکن این کشور کشف و خنثی شده‌اند.

رئیس سرویس‌های امنیت داخلی بریتانیا نیز در اظهاراتی جداگانه ضمن تأکید بر خطر امنیتی فزایندۀ حکومت ایران گفته است که جمهوری اسلامی تنها عامل دولتی است که به سرعت به عملیات تروریستی روی می‌آورد و در عین حال عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه و فرای آن به شمار می‌رود.

وی همچنین گفته است که سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا در همکاری با سرویس های اطلاعاتی متحدان این کشور دائماً در تلاشند  که با عملیات مخرب و غیرقابل قبول حکومت تهران مقابله کنند.

وزیر امور خارجۀ بریتانیا اخیراً به رژیم ایران هشدار داد که دولت لندن به هیچ وجه ارعاب یا تهدید مرگ از سوی حکومت ایران در خاک بریتانیا را تحمل نمی‌کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز