برج ایفل پس از نزدیک به یک هفته تعطیلی به دلیل اعتصاب کارکنانش، بازگشایی شد

Submitted on ی., 02/25/2024 - 12:54

اپراتور این سازه ٣‬٣‬٠ متری که یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری جهان است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از وعده اختصاص "سرمایه گذاری بلندپروازانه ٣‬٨‬٠ میلیون یورویی تا سال ٢٠٣‬١" جهت نوسازی برج، با اتحادیه‌های کارگری به توافق رسیده است.

از آنجا که یکی دیگر از عوامل نارضایتی کارکنان برج ایفل، دستمزهای پایین و نامتناسب با درآمد حاصل از فروش بلیت بوده است، مذاکرات پیرامون افزایش حقوق کارکنان این سازه تاریخی نیز در هفته جاری آغاز شده و انتظار می‌رود ماه آینده نهایی شود. 

بلندترین سازه موجود در پایتخت فرانسه که معمولاً همه روزهای سال به روی گردشگران باز است، سال گذشته نیز در جریان اعتراضات گسترده در سراسر فرانسه علیه طرح دولت برای اصلاح سیستم بازنشستگی، به صورت کم سابقه‌ای به مدت ١٠ روز تعطیل شده بود.

برج ١٣‬٥ ساله ایفل در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ نیز حضوری ملموس خواهد داشت چرا که در مدال‌های بازی‌های این دوره که تابستان امسال در پاریس برگزار میشود، قطعاتی از این برج تعبیه شده است. این قطعات آهنی هجده گرمی شش‌ضلعی، ضایعات فلزی است که در طول سال‌ها در جریان تعمیرات از برج ایفل جدا شده و تا کنون در انبار نگهداری شده بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز