برای مقابله با کرونا کل ایتالیا به منطقۀ تحت حفاظت تبدیل شد

Submitted on س., 03/10/2020 - 13:13

نخست وزیر ایتالیا، جوزپه کونته، با صدور حکمی قرنطینه ای را که تا یکشنبۀ گذشته تنها به یک چهار جمعیت شمال شبه جزیرۀ ایتالیا محدود می شد، به کل کشور تعمیم داده است. کل ایتالیا بنا به تصمیم نخست وزیر این کشور به "منطقۀ تحت حفاظت" تبدیل شده است.  

نخست وزیر ایتالیا از شصت میلیون ایتالیایی خواسته است که در خانه های خود بمانند و جز در موارد ضروری، نظیر کار کردن، تهیه آذوقه و انجام درمان های پزشکی از خانه های خود خارج نشوند. به موجب تصمیم نخست وزیر ایتالیا برگزاری هر گونه تجمع از این پس ممنوع اعلام شده است.

با این حال، تدابیر دولت ایتالیا در عین حال حمل و نقل عمومی را تعطیل نکرده است به طوری که به گفتۀ، جوزپه کونته، فعالیت اقتصادی در کشور متوقف نشده و افراد بتوانند همچنان به سر کار خود بروند.

شرکت هواپیمایی "بریتیش ایرویز" کلیه پروازهای خود را به مقصد ایتالیا متوقف کرد و دولت اتریش تدابیر احتیاطی را در مرزهای خود با ایتالیا به اجرا گذاشت.

ایتالیا اولین کشور عضو گروه هفت قدرت اقتصادی جهان است که برای مقابله با ویروس کرونا تدابیر سخت و بی سابقه ای را به اجر گذاشته است. تاکنون بیش از ٩ هزار مبتلاء به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده اند و دست کم ٤٦۳ نفر در اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

چین که برای مقابله با ویروس کرونا ۵۰ میلیون نفر از ساکنان استان "هوبی" را در قرنطینه قرار داد، اکنون از شدت تدابیر احتیاطی خود می کاهد. در بیست و چهار ساعت گذشته شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ١٩ تن و شمار کشته شدگان در اثر ابتلاء به این بیماری به ١۷ نفر کاهش یافت. رئیس جمهوری چین، شی جین‌پینگ، برای اولین بار به شهر "ووهان"، مرکز استان "هوبی" و منشاء اصلی ویروس کرونا سفر کرد و با این اقدام نشان داد که دولت پکن در مهار ویروس کرونا موفق بوده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز