دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل درباره تهدید ایران

Submitted on ش., 03/04/2023 - 05:41

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، روز جمعه، با هرتزل لوی همتای اسرائیلی خود، یوآف گالانت وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد امنیتی اسرائیل، در پایگاه نظامی کریا در تل آویو دیدار کرد.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی دراین ملاقات بر لزوم همکاری مستمر دو کشور برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز در گزارشی محور اصلی گفت‌وگوهای مقام‌های ارشد نظامی آمریکا و اسرائیل را تهدیدهای جمهوری اسلامی و راه‌کارهای همکاری دو کشور برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دانست. 

بنا بر گزارش رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان این سفر هنوز اظهار نظر علنی انجام نداده اما به گفته سخنگوی مارک مایلی، وی در گفتگو با هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل مسائل امنیتی منطقه و هماهنگی برای دفاع در برابر تهدیدات ناشی از ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این دیدار همچنین می تواند مقدمه ای برای سفر آتی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، به اسرائیل، اردن و مصر باشد.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرده بود ارزیابی‌های ایالات متحده نشان می‌دهد برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده است که اگر جمهوری اسلامی بخواهد می‌‌تواند تنها در ظرف ۱۲ روز مواد لازم برای ساخت نخستین سلاح هسته‌ای خود را فراهم کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز