برای اولین بار شاخص ملی قیمت مسکن بعد از پاندمیک کاهش یافت! اوشاوا و تورنتو بیشترین سقوط را داشتند.

Submitted on چ., 08/31/2022 - 20:26

بانک ملی اخیراً گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه شاخص قیمت مسکن ملی تعدیل نشده فصلی Teranet-National Bank national composite house price indexکاهش یافته است که اولین کاهش ماهانه از سپتامبر ۲۰۱۹ است.

اولین کاهش ماهیانه از زمان همه گیری
بر اساس این گزارش، بر اساس تعدیل فصلی، شاخص قیمت مسکن از جولای سال گذشته تا جولای امسال ۰/۲ درصد کاهش یافت. این اولین کاهش ماهانه از جولای ۲۰۲۰ می باشد.

در ماه جولای، از ۱۱ بازار شهری تحت پوشش این شاخص، قیمت مسکن در چهار بازار تورنتو (۱/۱٪-)، هالیفاکس (۱٪-)، همیلتون (۰/۷٪-) و اتاوا (۰/۲٪-) کاهش یافت. .

همزمان، شاخص قیمت مسکن در هفت بازار، یعنی کلگری (۲/۳%+)، شهر کبک (۱/۷%+)، مونترال (۰/۷%+)، ادمونتون (۰/۵%+)، وینیپگ (۰/۵%+) ٪، ویکتوریا (۰/۳٪+)، ونکوور (۰/۲٪+) افزایش یافت.

قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴/۲ درصد افزایش یافت

از جولای ۲۰۲۱ تا جولای ۲۰۲۲، شاخص قیمت مسکن ‍۱۴/۲ درصد افزایش یافت. این افزایش نسبت به ماه قبل کمتر بوده است.

همه ی ۱۱ بازار در سراسر کشور افزایش یافتند که بیشترین رشد شامل هالیفاکس با ۲۵/۷ درصد رشد، همیلتون با ۲۱/۲ درصد، ویکتوریا ۱۸/۱ درصد، تورنتو ۱۶/۳ درصد و مونترال با ۱۵/۴ درصد شد.

علاوه بر این، وینیپگ ۱۲٪ افزایش یافت، اتاوا ۱۱/۷٪، ونکوور ۱۱/۶٪، شهر کبک ۱۱/۶٪، کلگری ۹٪، ادمونتون ۰/۶٪ افزایش یافت، این افزایش کمتر از میانگین بود.

این بانک علاوه بر ۱۱ بازار موجود در آمارهای شاخص، ۲۰ بازار را در سراسر کشور رصد می کند.

انتاریو
در میان ۱۶ بازار انتاریو، اوشاوا با ۲/۴۷ درصد کاهش، بیشترین کاهش ماهانه قیمت مسکن در ماه جولای را تجربه کرد. اما قیمت مسکن در اوشاوا هنوز ۲۲/۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش ماهانه ماه به ماه در ماه جولای در کینگسون، پیتربورو و تاندر بی به ترتیب با افزایش ۰/۵۴، ۰/۲۲ درصد و ۰/۱۶ درصد بود.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، قیمت خانه در ۱۰ بازار انتاریو نسبت به اوج خود کاهش یافت. در میان آنها، قیمت مسکن در اوشاوا نسبت به اوج ثبت شده در ماه می امسال ۳/۷۳ درصد کاهش یافته است. قیمت خانه در گوئلف و کیچنر-کمبریج- واترلو ۲/۰۱ درصد نسبت به اوج ثبت شده در ماه جون کاهش یافته است. قیمت خانه در بری و تورنتو به ترتیب ۱/۳۹ و ۱/۲۹ درصد نسبت به اوج خود در جون کاهش یافته است.

شاخص قیمت مسکن ترانت-بانک ملی با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از دفاتر ثبت عمومی زمین، قیمت‌ها و برآوردهای مسکن را دنبال می‌کند. تمام خانه هایی که حداقل دو بار فروخته شده اند در محاسبه شاخص لحاظ می شوند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز