بر اساس پژوهش محققان دانشگاه آلبرتا؛ ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری بهترین نوع ورزش است

Submitted on س., 02/25/2020 - 00:43

طبق بررسی‌های محققان دانشگاه آلبرتا اهمیت ورزش بسیار مهم‌تر از کاهش وزن است در حالی که اکثر مردم برای کاهش وزن به سراغ ورزش می‌روند و بهترین نوع ورزش قدرتی وزنه برداری است.

به گزارش هدهد به نقل از مدیکال اکسپرس،دانشمندان کانادایی می‌گویند: ورزش‌های قدرتی مانند وزنه‌برداری با تقویت ماهیچه‌های بدن‌مان و درگیر کردن آنها در بخش‌های مختلف بدن سبب کاهش احتمال ابتلا به کمردرد می‌شوند.

ماهیچه‌های کمر، شانه‌ها، مچ پاها و مفصل ران،  که تحت فشارهای زیاد قرار ندارند ماهیچه‌های  ضغیف و ناتوانی هستند. اکثر افراد در باشگاه‌های ورزشی به‌طور خاص برای تقویت این ماهیچه‌ها تلاشی نمی‌کنند. در حالی که ضعف آنها سبب ناتوانی در انجام فعالیت‌های ساده روزانه‌، بطور مثال حمل مواد غذایی یا از این قبیل کارها می‌شود.

به علاوه در سنین میانسالی زمانی که ماهیچه ها شروع به ضعیف شدن می‌کنند بیشتر از هر زمان دیگری ضرورت انجام ورزش‌های قدرتی خود را نشان می‌دهد.

تحقیقات دانشگاه آلبرتا بر روی تعدادی از زنان میانسال که هیچ سابقه ورزشی قدرتی نداشتند و به پوکی استخوان  هم مبتلا بوده‌اند، نشان دادند که وزنه‌برداری می‌تواند وضعیت تراکم استخوان را در حالت مناسبی قرار دهد. از آنها خواسته شد که مدتی ورزش‌های قدرتی و البته کار با وزنه‌ها را انجام دهند، در پایان نتایج بررسی شد.

وزنه‌برداری و سایر ورزش‌های قدرتی علاوه بر افزایش توان ماهیچه‌ها و تراکم استخوان‌ها، روان افراد را هم بهبود می‌بخشد.

ورزش همواره می‌تواند سبب افزایش سطح یادگیری، حافظه و  بهبود عملکرد رگ‌های خونی مغز شود اما ورزش‌های قدرتی که ماهیچه های بخش‌های مختلف را درگیر میکنند با آماده سازی قدرت بدن برای انجام امور روزانه و تقویت وضعیت جسمی و ذهنی شخص را در بهترین حالت  قرار دهند.

خوب است که برای داشتن ماهیچه‌هایی قوی در کنار ورزش‌های هوازی، حتما ورزش قدرتی یا همان وزنه‌‌برداری انجام شود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز