بنابر نظر کارشناسان، کانادایی‌ها باید خودشان را برای گرانی بنزین در تابستان آماده کنند

Submitted on چ., 04/20/2022 - 01:00

بنابر نظر کارشناسان، کانادایی‌ها باید خودشان را برای گرانی بنزین در تابستان آماده کنند

با تداوم افزایش قیمت جهانی نفت پیش‌بینی می‌شود قیمت بنزین در تابستان امسال برای کانادایی‌ها به بالاترین نرخ ممکن برسد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا:

این هشدار پس از ماه‌ها نوسانات بی‌سابقه قیمت بنزین که درپی افزایش تقاضای سوخت پس از همه‌گیری و کاهش عرضه و تشدید تحریم‌های نفتی روسیه که در ماه مارس اعمال شد، منتشر شده است.

در حالی که کانادایی‌ها ممکن است در چند ماه گذشته به نوسانات بی‌ثبات و گرانی بنزین عادت کرده باشند، تحلیلگران بازار کانادا نیز معتقدند که جهش قیمت آخر هفته منتهی به عید پاک زمینه را برای بازار تابستانی حتی غیر قابل پیش‌بینی‌تر فراهم می‌کند.

به عنوان مثال قرار است قیمت بنزین در هر لیتر در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) افزایش یابد و از میانگین ۱۷۳.۹ سنت به ۱۸۵.۹ سنت در بیشتر پمپ بنزین‌ها برسد که نشان دهنده افزایش ۲۳ سنت تنها در طی ۷۲ ساعت است.

افزایش بیست و سه سنت در لیتر در ۷۲ ساعت گذشته، نرخی بی‌سابقه است است که من قبلاً هرگز ندیده بودم و برای تابستان اصلا خوب نیست.

وی افزود: گرانی بنزین تا حدی به دلیل تغییر بنزین از زمستان به تابستان است – رویدادی سالانه که معمولاً قیمت‌ها را بالا می‌برد.

بنزین زمستانی از بوتان استفاده می‌کند که برای تولید و احتراق سریع موتورها در دماهای سردتر ارزان‌تر است.

از سوی دیگر، ترکیبات تابستانی از آلکیلات استفاده می‌کنند، موادی که بیشتر در گازهای درجه یک یافت می‌شوند.

مک تیگ با بیان اینکه عوامل زیادی باعث ترکیب قیمت در پمپ‌ها از دلار کانادا ضعیف و سرمایه گذاری کمتر در منابع سوخت سنتی می‌شوند هشدار داد:

در صورت بروز هرگونه اختلال دیگری در تولید یا توزیع سوخت در سطح جهان، مانند طوفان یا اختلالات خط لوله، قیمت‌های تابستانی حتی می‌توانند بالاتر بروند.

وی تصریح کرد: ما وارد عصر جدیدی شده‌ایم. دلار کانادا به قیمت‌های بالاتر نفت پاسخ نمی‌دهد، تابعی از این واقعیت است که ما خط لوله‌هایی را به سمت بازارهایی که شدیداً به نفت کانادا نیاز دارند نمی‌سازیم و مالیات بر مالیاتی داریم که بر روی آن‌ها انباشته شده است… همه این موارد وضع موجود را بدتر می‌کنند.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز