بنابر مدل سازی PHAC، واکسینسایون کلید مقابله با تجدید حیات کووید19

Submitted on ی., 10/10/2021 - 01:31

بنابر مدل سازی PHAC، واکسینسایون کلید مقابله با تجدید حیات کووید19

دکتر ترزا تم، مدیر ارشد بهداشت عمومی گفت: به نظر می‌رسد موج چهارم همه‌گیری ناشی از دلتا در سطح ملی در حال کاهش است، اگرچه افرادی که واکسینه نشده‌اند همچنان پیامدهای شدید ناشی از عفونت‌های COVID-19 را با “نرخ بالا” تجربه می‌کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، در حالی که تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید19 کاهش پیدا کرده است، مدل سازی جدیدی که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که سیستم بهداشت و درمان ساسکاچوان، آلبرتا و سرزمین‌های شمال غربی همچنان تحت فشار بیماری هستند و در مناطق کوچکتر با چالش بی‌رغبتی به واکسن مواجه هستند.

تم با بیان اینکه طی یک ماه گذشته به‌خصوص در مناطقی که میزان واکسیناسیون پایین بود درس‌های زیادی از کنترل این بیماری آموختیم افزود:

مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا تصریح کرد: همانطور که داده‌های فدرال نشان می‌دهد واکسن‌ها همچنان حتی در مواجهه با نوع دلتا بسیار محافظ هستند. موارد جدید نیز در بین افراد واکسینه نشده 10 برابر بیشتر از افرادی است که کاملاً واکسینه شده‌اند. حتی در میزان بستری شدن در بیمارستان افرادی که واکسینه نشده‌اند در صورت ابتلا به کووید19، 36 برابر بیشتر نسبت به واکسینه شده‌ها احتمال دارد در بیمارستان بستری شوند.

تم با اشاره به واکسیناسیون کامل 91 درصد از افراد 70 ساله تاکید کرد: با این وجود هنوز نزدیک به شش میلیون کانادایی واجد شرایط بطور کامل واکسینه نشده‌اند و پوشش واکسیناسیون در گروه سنی 18 تا 29 سال در کمترین سطح بوده است.

به گفته وی تاکنون فقط 72 درصد از مردم کانادا هر دو دوز واکسن کووید19 را دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون کامل بیش از هشتاد درصد واجدین شرایط کانادایی در برابر کووید-19 

درگیری تعداد کمی از کودکان کانادایی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا

منبع: سی‌تی‌وی نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز