بلومبرگ: داعش سفارت ایران، چین و هند در افغانستان را تهدید کرده است

Submitted on پ., 02/09/2023 - 11:09

افزون بر بلومبرگ، روزنامه انگلیسی‌زبان هندی «ایکانامیک تایمز» هم در گزارشی در مورد این خبر نوشته است که داعش با هدف قرار دادن سفارت‌خانه‌های ایران، چین و هند در افغانستان تلاش دارد رابطه گروه طالبان را با کشورهای عضو سازمان ملل متحد تضعیف کند.

مقامات دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد نیز در تازه‌ترین گزارش این سازمان که روز چهارشنبه منتشر شد، با اشاره با حملات تروریستی گروه داعش علیه اقلیت شیعه در افغانستان، در مورد تهدیدات این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند.

شبه‌نظامیان گروه داعش از زمان برگشت طالبان به قدرت در افغانستان در پانزدهم اوت سال ۲۰۲۱میلادی، تاکنون مسئولیت چندین حمله تروریستی در این کشور، از جمله حمله مرگبار علیه سفارت‌های روسیه و پاکستان و همچنین حمله به محل اقامت شهروندان چینی را در کابل بر عهده گرفته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن، در مقر این شورا در نیویورک، نشستی را در مورد فعالیت‌های گروه داعش در افغانستان و منطقه  برگزار و محتوای گزارش روز چهارشنبه را بررسی کرد. هنوز جرئیات بیشتری در خصوص این نشست منتشر نشده است.

This afternoon, @UN_CTED's Acting Executive Director will brief the Security Council about the 16th report of the Secretary-General on the threat posed by #ISIL / Da’esh & the range of @UN efforts in support of Member States in countering the threat.📺: https://t.co/9VoIH6u86H pic.twitter.com/r9tvCRryPg

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز