بحران گسترش ویروس کرونا در ایران و نگرانی از بروز جهش‌های تازه در فقدان واکسیناسیون کافی-گفتگو با دکتر آرش علائی

Submitted on Mon, 08/09/2021 - 13:23

آمار مرگ و میر نزدیک به ۶٠٠ نفر طی یک شبانه روز، بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان ایران، ۳۳۶ شهر قرمز و بیش از ۴٠ هزار مورد مثبت به ابتلا، گواهی بر صحت نگرانی شهروندان ایران نسبت به جان خود و عزیزانشان است.

به ویژه گزارش‌ها از برخی از شهرها و شهرستان‌های ایران از جمله کلان‌شهر مشهد حاکی از شمار بسیار زیاد بیماران و آمار بی‌سابقه مرگ و میر است.

با وجود این آمار نگران کننده تاکنون کمتر از سه درصد جمعیت ایران بطور کامل واکسن دریافت کردند و کمتر از ۱۳ درصد یک واحد واکسن دریافت نمودند.

وضعیت کنونی بحران ناشی از گسترش بی‌سابقه ویروس کرونا که مقامات جمهوری اسلامی ایران از آن با عنوان موج پنجم بیماری نام می برند را در بخش چشم انداز با دکتر آرش علائی مدیر موسسه بین‌المللی سلامتی و پژوهش، مشاور مستقل بین‌المللی برای کووید ۱۹به دولت تاجیکستان، مورد بررسی قرار دادیم.

دکتر آرش علائی، در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، با بیان اینکه مدیریت کنترل گسترش ویروس کرونا از همان ابتداء شیوع این ویروس در ایران به درستی انجام نشده است، نسبت به اثربخشی واکسن‌های مقابله با ویروس کرونا در سراسر جهان تاکید کرد و در عین حال با اشاره به میزان بسیار اندک تزریق واکسن در ایران، متذکر شد: کوتاهی مسئولان در انجام واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند، ایران و شهروندان این کشور را در برابر جهش‌های خطرناک دیگری از ویروس کرونا قرار دهد.

با توجه به توصیه مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مراسم سوگواری امام سوم شیعیان بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دکتر آرش علائی به تمامی باورمندان توصیه کرد تا از حضور در اماکن برگزاری مراسم‌ها، بدلیل خطرات ناشی از گسترش ویروس کرونا خودداری کنند.

مشروح توضیحات دکتر آرش علائی از طریق پادکست و فایل صوتی در دسترس قرار دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز