با ترس از رکود اقتصادی برای سال ۲۰۲۳، ترودو نسبت به مشکلات اقتصادی هشدار داد

Submitted on Mon, 12/26/2022 - 14:59

با افزایش ترس از رکود اقتصادی برای سال ۲۰۲۳، ترودو نسبت به مشکلات اقتصادی پیش رو هشدار داد

با افزایش نشانه‌ها مبنی بر اینکه کانادا ممکن است به سمت رکود اقتصادی پیش رود، نخست وزیر جاستین ترودو نسبت به مشکلات اقتصادی پیش رو به کانادایی‌ها هشدار داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بنابر ارزیابی صندوق بین‌المللی پول (IMF) که در اوایل ماه جاری منتشر شد. این آژانس مالی جهانی اعلام کرد اگر چه عملکرد کانادا نسبت به همتایان خود در کشورهای G7، بهتر است اما احتمالا در معرض یک «رکود خفیف» قرار دارد.

این هشدار پس از سال‌ها آشفتگی اقتصادی جهانی – ناشی از تعطیلی‌های مربوط به شیوع کرونا، هرج و مرج زنجیره تامین و جنگ روسیه در اوکراین صادر شده است.

در حالی که افزایش نرخ بهره، تورم شدید و هزینه‌های بالای زندگی حساب‌های بانکی کانادایی‌ها را در سال ۲۰۲۲ تحت تأثیر قرار داده است. اما سال ۲۰۲۳ این وضعیت ادامه خواهد داشت و بهتر نمی‌شود.

ترودو با بیان اینکه اگر کانادایی‌ها در کنار هم بمانند، سال پیش رو بخوبی سپری خواهد شد اظهار داشت:

زمستان پیش رو برای مردم سخت خواهد بود و اینجاست که ما باید به کنار هم بودن ادامه دهیم. دولت نیز از مردم حمایت خواهد کرد.

ترودو با اشاره به پرداخت کمک های مالی مسستقیم دولت به مردم از جمله تخفیف GST، مراقبت‌های دندانپزشکی و حمایت از اجاره کم درآمدها افزود:

البته هرگونه حمایتی باید «هدفمند» باشد تا از افزایش تورم جلوگیری شود. در عین حال کانادا همچنان در کنار اوکراین است زیرا یکی از علل بروز مشکلات اقتصادی در سراسر جهان، جنگ روسیه در اوکراین است.

وی تصریح کرد: تصمیم مسکو برای کاهش منابع انرژی اروپا، موجب افزایش نرخ بهره در سراسر جهان شد و زنجیره‌های تامین، به‌ویژه انرژی و غذا را در جهان به چالش کشید.

ما می‌دانیم که با وجود تمام چالش‌هایی که کانادایی‌ها با تورم، قیمت مواد غذایی و قیمت انرژی روبرو هستند، باز شرایطشان از اروپا بهتر است. زیرا جنگ اوکراین شرایط را برای اروپایی‌ها بسیار بدتر کرده است.

وی در رابطه با جنگ اوکراین نیز بیان کرد:

اخیرا در این جنگ که اکنون دهمین ماه خود را می‌گذراند، شاهد هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین از جمله خطوط تامین آب و برق هستیم. و از آنجایی که هوای زمستانی میدان‌های جنگ را در سراسر اوکراین فراگرفته است، اکنون میلیون‌ها اوکراینی از خانه‌های خود رانده و ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند، اما این کشور همچنان به مبارزه ادامه می‌دهد.

منبع: گلوبال نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز