ایتالیا می‌گوید سرکوب معترضان توسط ایران، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است

Submitted on جمعه, 12/30/2022 - 05:36

به گزارش خبرگزاری رویترز، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، پنجشنبه در نشست خبری پایان سال خود، به ایران نیز اشاره کرده و گفت:

وزیر خارجه ایتالیا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که این کشور از جمهوری اسلامی میخواهد تا «کشتار زنان» و اعدام «زنان جوان» و «کشتار کودکان در خیابان» به‌دلیل شرکت در اعتراضات را متوقف کند. آنتونیو تایانی، وزیر خارجه ایتالیا، چهارشنبه، با احضار سفیر جدید ایران در رم، از جمهوری اسلامی خواسته بود که سرکوب معترضان و اعدام‌ها را متوقف کرده و با معترضان وارد گفت‌وگو شود. وزارت خارجه ایتالیا پیشتر اعلام کرده بود که سفیر جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از ارائه استوارنامه‌اش، به وزارت خارجه احضار خواهد شد.

از طرف دیگر، وزارت امور خارجه ایران نیز یک روز بعد از احضار سفیر جمهوری اسلامی در رم، جوزپه پررونه، سفیر ایتالیا در تهران را، به‌واسطه آن چه «اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه» مقام‌های ایتالیایی در «امور داخلی» ایران توصیف شده، به وزارت خارجه احضار کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی، دولت ایتالیا را متهم کرده است که رفتاری «گزینشی» و «دوگانه‌» در قبال حقوق بشر دارد و با اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا، حقوق مردم ایران را نقض می‌کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز