ایران:‌ تجمعات معلمان در حمایت از دانش‌آموزان و اعتراض به مسمومیت‌ها؛ جو امنیتی در شماری از شهرها برقرار شد

Submitted on س., 03/07/2023 - 07:09

در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در ایران، گزارش‌ها از تجمعات اعتراضی و تظاهرات در شماری از شهرهای ایران از جمله تهران، لاهیجان، اهواز، بابل، شیراز، کرج، قزوین، مشهد، اصفهان، رشت، سنندج و مریوان خبر می‌دهند. این تجمعات اعتراضی در تعدادی از شهرهای ایران در برابر ادارات آموزش و پرورش برگزار شد. 

در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده،‌ در تهران، جو امنیتی شدید در اطراف مجلس شورای اسلامی برقرار شده است. معترضان شعارهای اعتراضی همچون «مرگ بر حکومت بچه‌کش» سر دادند. 

گزارش‌هایی نیز از تجمع دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی در تهران در اعتراض به مسمومیت دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. 

در تجمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس،حراست این دانشگاه اقدام به درگیری با دانشجویان معترض کرده و تعدادی از آن‌ها را با خود برده است. بنا به گزارش‌ها، این دانشجویان تاکنون نزد دوستانشان بازنگشته و بیم تحویل آنان به نیروهای امنیتی می‌رود. pic.twitter.com/swWi85eHCA

به گزارش حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر، نیروهای امنیتی در شهرهای رشت و سنندج به تجمع معلمان در برابر اداره آموزش و پرورش با گاز اشک‌آور حمله کردند. 

در تجمع سنندج، در حمایت از دانش‌آموزان و اعتراض به مسمومیت‌های سریالی، شهروندان شعار «ژن، ژیان، آزادی» سردادند. 

نیروهای امنیتی در شیراز هم با هجوم به تجمع اعتراضی، چند تن از معلمان و والدین دانش‌آموزان را بازداشت کردند. از تعداد دقیق بازداشت‌شدگان در این تجمع اطلاع دقیقی در دست نیست. برخی از منابع از بازداشت محمدعلی زحمتکش و غلامرضا غلامی کندازی، دو فعال صنفی در جریان هجوم نیروهای امنیتی به تجمع معترضان در شیراز خبر داده‌اند. 

در کرج، استان البرز، همچنین در بابل و اردبیل، شهروندان در حمایت از دانش‌آموزان و اعتراض به مسمومیت‌های سریالی تجمع کردند. 

#کرج تجمع اعتراضی #معلمان و خانواده #دانش_آموزان در #اعتراض به #حمله_شیمیایی و #مسمومیت گسترده دانش‌آموزان در برابر اداره کل آموزش و پرورش با شعار:‌ فریاد فریاد از این همه بیدادسه شنبه۱۶ اسفند ۱۴۰۱سوال اینجاست مگر امنیت #مدارس تامین نبود؟چه کسی انرا از بین برد غیر از رژیم؟ pic.twitter.com/ed7iXV5MIw

در تصاویر منتشر شده از شهر مریوان، نیروهای امنیتی به منظور شکل‌گیری از تجمع معلمان در حمایت از دانش‌آموزان و اعتراض به مسمومیت‌های سریالی مستقر شدند. 

مستقر شدن نیروهای سرکوبگر در خیابان‌های #مریوان به منظور جلوگیری از تجمع معلمان برای محکوم کردن حملات شیمیایی سریالی علیه دانش‌آموزان.سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰‍۱#حملات_شیمیایی #مسمویت_دانش‌آموزان#ژینا_امینی pic.twitter.com/e5XVflOZwk

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز