ایران در ۲۰ کیلومتری ما فرودگاه احداث کرده است | تصاویر و نقشه‌های آن را ببینید

Submitted on Mon, 09/11/2023 - 14:42

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عبری زبان به نقل از یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در کنفرانس سالانه مرکز تحقیقات سیاست‌های مبارزه با تروریسم دانشگاه رایخمن (در هرتزیلیا) سخنرانی می‌کرد، نوشتند: ایران با اهداف تهاجمی در فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای ما در حال احداث یک فرودگاه است.

گالانت که بعد از ظهر دوشنبه سخن می‌گفت ادعا کرد: ایران بزرگترین خطر برای اسرائیل است و با تلاش خود برای دستیابی به توانمندی نظامی هسته‌ای به تهدیدی برای ثبات منطقه و جهان هم تبدیل شده است.

به زعم گالانت ایران امروز از هر زمان دیگری به هدف هسته‌ای خود نزدیک تر است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که نمی‌توانست خشم خود را از حضور پر رنگ ایران در نقاط مختلف خاورمیانه و گسترش اندیشه‌های اسلامی در کشورهای منطقه پنهان کند گفت: در سایه تحولاتی که خاورمیانه شاهد آن است، ایران در حال تسلط جغرافیایی وایدئولوژیک بر کشورهای منطقه است.

او اعتراف کرد، هدف اصلی ایران وارد کردن اسرائیل به جنگی فرسایشی در تمام مرزهایش و در آن واحد است.

گالانت در بخش دیگری از سخنرانی خود افزود: اقدامات تحریک آمیز و مکرر حزب الله در مرزهای شمالی (فلسطین اشغالی) اقداماتی متکبرانه و در عین حال خطرناک است.

او در این زمینه با نشان دادن تصاویری به حضار ادعا کرد، اینها تصاویر فرودگاهی است که ایران در حال احداث آن در قلعه جبور در جنوب لبنان است، این منطقه فقط ۲۰ کیلومتر با مرز اسرائیل فاصله دارد.

گالانت در ادامه افزود: هدف از این اقدامات ایران، ضربه زدن به اسرائیل است زیرا در صورتی که به نقطه درگیری برسیم آنها از بکارگیری ضربات کشنده علیه ارتش اسرائیل ابایی نخواهند کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنرانی خود اعتراف کرد، امروز اسرائیل با جبهه‌های مختلفی مواجه است، از جمله سوریه، غزه و کرانه باختری، او در این زمینه مدعی شد با کمک ایران سوریه نیز به جبهه‌ای علیه اسرائیل تبدیل می‌شود اما اسرائیل اجازه شکل‌گیری حزب الله ۲ را در بلندی‌های جولان نخواهد داد و تل‌آویو تلاش می‌کند تا اجازه ندهد تا سوریه به نقطه آغاز حملات دیگری علیه اسرائیل تبدیل شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رابطه با شرایط غزه هم اعلام کرد، حماس و جهاد اسلامی به شکل روز افزونی در حال همسویی با محور ایران هستند، او با محور شرارت توصیف کردن محور مقاومت ادعا کرد ایران حامی اصلی اقدامات گروه‌های فلسطینی در غزه است.

گالانت در تکمیل شرایط بغرنج رژیمش همچنین خبر داد، محور ایرانی مرزهای اردن را هم برای اسرائیل نا امن می‌کند، او با اشاره به مرزهای طولانی که با اردن از ایلات تا دریاچه طبریا امتداد دارد، ادعا کرد، ایران عامل اصلی مسلح شدن کرانه باختری است و از این طریق به دنبال از بین بردن اسرائیل است.

وزیر جنگ اسرائیل با اشاره ضمنی به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی هم گفت: در چنین شرایطی ما نیازمند وحدت هستیم تا از این طریق بتوانید در مقابل این چالش‌ها که همزماناز زمین هوا و دریا بشکل می‌گیرند، مقابله کنیم.

او اعتراف کرد در صورت ادامه شرایط فعلی اسرائیل بهای سنگینی را در زمینه امنیت خواهد پرداخت.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز