آیا قیمت خانه در کانادا به کف رسیده است؟ کارشناسان می گویند این سیگنال ها را جدی بگیرید

Submitted on س., 08/16/2022 - 19:34

آیا قیمت خانه در کانادا به کف رسیده است؟ کارشناسان هشدار می دهند که مراقب این علائم باشید

افزایش اخیر نرخ بهره و کاهش قیمت مسکن بسیاری از خریداران بالقوه را به این فکر انداخته است که آیا قیمت مسکن به پایین ترین حد رسیده است و هنگام خرید است؟

رابرت مک‌لیستر، ستون‌نویس گلوب اند میل، اخیراً مقاله‌ای با عنوان «آیا قیمت‌های خانه‌های کانادا پایین آمده است؟» منتشر کرده و سرنخ‌هایی را ارائه می‌کند.

مک‌لیستر گفت، طبق گزارش انجمن مشاوران املاک کانادا، میانگین قیمت در کانادا در حال حاضر ۱۸/۴ درصد از اوج خود در ماه فوریه کاهش یافته است و احتمالاً پس از انتشار ارقام جولای در اواسط ماه، بیش از ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. با این حال، اگر می خواهید نتیجه گیری کنید که آیا اکنون بهترین زمان برای خرید مسکن به کف رسیده است، طبق نظر کارشناسان به دنبال این ۷ علامت باشید:

۱. چه زمانی خانه بخریم
اگر شما یک خریدار بالقوه خانه هستید، ممکن است بخواهید بدانید چه زمانی برای شیرجه به داخل آب امن است. در اینجا سرنخ‌ها و هشدارهایی وجود خواهد داشت، اما توجه به این نکته مهم است که هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، و تعیین نقاط عطف در قیمت مسکن غیرممکن است. اما در بیشتر موارد، نقطه عطف قیمت مسکن با زمان نزول همزمان خواهد شد.

۲. قیمت ها در منطقه شما
برای قضاوت نمی توان به قیمت متوسط ​​خانه تکیه کرد، به ویژه در سطح ملی. اگر می بینید که قیمت های متوسط ​​به شدت کاهش می یابد، باید عمیق تر کاوش کنید. آیا انواع مشابه خانه ها (مثلاً ۴ خوابه ۲ طبقه) کمتر به فروش می رسند؟ یا مردم به سادگی کاندوهای بیشتری می خرند و در نتیجه قیمت متوسط ​​را پایین می آورند؟ مورد دوم در حال حاضر یک عامل اصلی است، زیرا نرخ بالای وام مسکن قدرت خرید مردم را کاهش می دهد.

اقتصاددانان آن را «اثر ترکیب» می‌نامند. قیمت‌های متوسط ​​نیز فوق‌العاده بالا هستند، زیرا اغلب تحت تأثیر فروش خانه‌های لوکس سطح بالا هستند. برخی از فروش خانه های بیش از ۳ میلیون دلار می تواند قیمت متوسط ​​را پشتیبانی کند. اما زمانی که مردم از خرید خانه های لوکس بالای ۳ میلیون دلار منصرف شدند، میانگین قیمت کاهش یافت. همچنین، این روند به دلیل این واقعیت است که درخواست وام مسکن دشوارتر شده است و خرید خانه های لاکچری کاهش یافته است و به همین دلیل میانگین قیمت پایین تر آمده است.

قیمت میانه ​​(Median price) معیار بهتری برای قیمت‌های واقعی مسکن می باشد، اما همچنان در معرض ترکیب است زیرا یافتن داده‌های قیمت متوسط ​​در سراسر کشور غیرممکن است. CREA به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط هیئت های املاک خاص، چنین داده هایی را منتشر نمی کند. امیدوارم بعداً تغییر کند.

از آنجایی که داده‌های میانه ​​برای اکثر مناطق در دسترس نیست، باید به شاخص قیمت خانه (HPI) تکیه کرد که از CREA، Teranet و RPS Real Property Solutions در دسترس است. HPI انواع مشابه خانه ها را مقایسه می کند و می تواند قیمت ها را دقیق تر نشان دهد.زمانی می فهمید که در منطقه ی شما قیمت به کف رسیده است که HPI در منطقه شما شروع به صاف شدن می‌کند، این می‌تواند نشانه بازگشت به سمت بالا در قیمت مسکن باشد.

۳. فروش خانه
در بحبوحه افزایش قیمت مسکن و عدم اطمینان خریداران، قیمت‌های فروش و فروش مسکن کاهش یافته است. در بسیاری از موارد، فروشندگان ملک را پایین کشیده اند زیرا به پیشنهادی که انتظار داشتند نزدیک نشده است.

بنابراین وقتی می بینید که فروش خانه شروع به یکنواخت شدن می کند، این نشانه آن است که قیمت خانه در حال پایین آمدن است. این داده ها از طریق گزارش ماهانه شورای املاک در دسترس است.

۴.فهرست
وقتی خانه‌ای به فروش نمی‌رسد، فهرست موجودی خانه زیاد می‌شود. خانه های بیشتری برای فروش هستند و مردم ناامید می شوند و قیمت ها را کاهش می دهند. برخی دیگر به سادگی خانه های خود را از بازار خارج می کنند.

خوشبختانه، CREA بر این باور است که هیچ فهرست وحشتناکی در بیشتر بازارها وجود ندارد. اما مشخص نیست که در سه ماهه چهارم امسال یا اوایل سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. در حالت ایده‌آل، انتظار داریم رشد فهرست ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد . معمولاً دفتر م Bureau of Landscaping این داده ها را ارائه می دهد.

۵. بیکاری
اکثر مردم تا زمانی که شغل و درآمد دارند نیازی به فروش خانه خود ندارند. فروپاشی بازار مسکن معمولا مشروط به افزایش شدید نرخ بیکاری است و امروز کانادا نرخ بیکاری در ماه جولای را ۴/۹ درصد گزارش کرد که همچنان در پایین ترین حد خود باقی مانده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند که بازار کار قوی برای همیشه دوام نخواهد داشت. اگر بازار اوراق قرضه درست باشد، کمتر از ۱۸ ماه با رکود فاصله داریم. ایالات متحده با معیار سنتی دو چهارم رشد منفی تولید ناخالص داخلی وارد رکود شده است. با این حال، ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که امروز منتشر شد روشن است و نرخ بیکاری تنها ۳/۵٪ است.

نرخ بیکاری باید حداقل ۰/۵ واحد درصد افزایش یابد تا فروش خانه های مرتبط با اشتغال آغاز شود، فروپاشی واقعی زمانی است که نرخ بیکاری بیش از ۰/۵ درصد افزایش یابد. به علاوه، ماه ها طول می کشد تا افزایش نرخ بیکاری منجر به فروش خانه شود.

۶. سرعت چرخش صعودی
اگر منتظر فرصتی برای خرید خانه هستید، به این سه شاخص نگاه کنید:

سیگنال بانک مرکزی برای پایان افزایش نرخ بهره که احتمالا سال آینده اتفاق خواهد افتاد
بازده اوراق قرضه پنج ساله کانادا همچنان در حال کاهش است.
بازار اوراق قرضه با کاهش نرخ طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده قیمت گذاری می شود.

تا زمانی که این سه مورد اتفاق بیفتد، فروش مسکن ناشی از افزایش نرخ بهره تمام خواهد شد.

نکته پایانی رابرت مک‌لیستر: بسیاری از سرمایه‌گذاران املاک می‌گویند که در انتظار یک معامله هستند، به‌ویژه با توجه به افزایش اجاره‌بها و رشد جمعیت ناشی از مهاجرت.

اکنون هر خریدار جدی در حاشیه به این سرنخ ها توجه می کند. اگر شما یک خریدار بالقوه هستید، باید همین کار را انجام دهید.

از طرف دیگر، اگر این شاخص ها را اشتباه خوانده اید و خرید را از دست داده اید، نگران نباشید زیرا که در دراز مدت بالاخره می خرید. این می تواند ۲، ۵ یا ۱۰ سال طول بکشد و در بلند مدت ارزش املاک و مستغلات همیشه در حال رشد است.

۷. نرخ وام مسکن در این هفته
در نهایت، مک‌لیستر نرخ‌های وام مسکن این هفته را ارائه می‌کند: بانک‌های تجاری نرخ‌های ثابت پنج ساله خود را بدون بیمه وام کاهش نداده‌اند، حتی در شرایطی که بازده اوراق قرضه پنج ساله ۸۰ واحد پایه نسبت به اوج خود درماه جون کاهش یافته است.

بانکداران توضیح می دهند که دلیل ریسک اعتباری دریافت شده در بازارهای تامین مالی، عدم نقدشوندگی و نوسانات و رقابت ثابت است. در همین حال، نرخ ثابت ۵ ساله بیمه شده به پایین ترین سطح خود رسید و ۴۰ واحد پایه نسبت به اوج ۴/۸۴ درصدی در ماه جولای کاهش یافت.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز