شایع بودن استرس در میان مردم کانادا/ تورنتو به عنوان شهر پر استرس شناخته شده است

Submitted on ی., 10/28/2018 - 20:59

شایع بودن استرس در میان مردم کانادا/ تورنتو به عنوان شهر پر استرس شناخته شده است
آیا اخیرا حس استرس شما را فرا گرفته است؟ شما تنها نیستید، حداقل در کانادا تنها نیستید. از هر 5 کانادایی 1 نفر در بیشتر مواقع دچار استرس میشود.

در یک نظرسنجی عمومی از مردم کانادا که توسط اداره بهداشت و سلامت کانادا انجام شد و هفته گذشته توسط مرکز تحقیقات و آمار کانادا منتشر شد، آنالیز سطوح استرس در کانادایی ها صورت گرفت. در این گزارش که مردم کانادا از تمام ایالت ها مورد بررسی قرار گرفتند، از افراد 12 سال و بالاتر میزان سطح استرسشان پرسش شد.

بیش از 1 نفر از 5 نفر پاسخ دادند که ما استرس زیادی داریم.

اما میزان استرس در همه ایالت ها یکسان نیست؛ در واقع، این بررسی نشان داد که تمام چهار ایالت نیوبرانزویک، جزیره پرینس ادوارد، نیوفانلند و نوااسکوشیا دارای کمترین سطوح استرس درکشور میباشند.


Via Statistics Canada

به غیر از ایالت اتلانتیک در مناطق شمال غربی، نوناووت (Nunavut) نیز سطوح استرس پایین تر از میانگین ملی با درصد 17.9 و 15.1 را دارا بود.

پس چه کسی بیشتر از همه ما استرس دارد؟ این عنوان به کبک می رسد، که 23.6 درصد مردم این ایالت گفته اند که اکثر اوقات تحت فشار استرس فراوان قرار دارند. انتاریو با 21.9 درصد در فاصله ی کمی نسبت به کبک و در رتبه دوم قرار گرفت.

بروز بیماری حاد فلج اطفال در کانادا
اخیرا بروز بیماری حاد فلج اطفال (acute flaccid myelitis) با نام اختصاری AFM موجب نگرانی و اضطراب بسیاری از والدین گشته که بنا به گفته CPS خطر ابتلا به این بیماری حدود 1 در 1000000 بوده که نتیجتا ابتلا به این بیماری در کودکان بعید به نظر رسیده اما آشنایی با علائم آن برای والدین الزامی می باشد.

دکتر Catherine Farrell، رئیس بخش اطفال کانادا، اظهار داشته که شروع علائم اولیه این بیماری از اواخر تابستان و اوایل پاییز بوده و دلیل آن ویروس های فصلی یا شرایط زیست محیطی خاص گزارش شده، شامل ضعف عضلانی در بازوها، پاها یا صورت بوده که اغلب پس از ابتلا به سرماخوردگی یا سایر بیماری های ویروسی رخ می دهد. برخی از علایم هشداری عبارتند از: خستگی پاها، کشیدن یک پا یا مشکل در برخاستن از روی صندلی یا بالا رفتن از پله ها، پلک های افتاده، لبخند نامتقارن یا مشکلات بلعی و سرفه.

میزان ابتلا به این بیماری
در سال 2018 سه مورد در بخش اطفال مرکز علمی بهداشتی لندن 18 مورد فلج اطفال تایید شده و 15 مورد احتمالی در کانادا و 62 مورد تایید شده و 65 مورد در حال بررسی نیز در ایالات متحده شناسایی و گزارش شده اند.

راه های درمان
در حال حاضر اقدامات هشداری بسیاری در مراکز درمانی صورت گرفته اما هنوز دلیل اصلی ابتلا و راه درمانی خاصی برای این بیماری اعلام نگشته اما بررسی ها و اقدامات متخصصین همچنان ادامه دارد. شایان ذکر است که به هنگام رویت مورد مشکوک، انتقال بیمار به اورژانس و انجام MRI و اقدامات و بررسی های ویروسی الزامی می باشد.

در حال حاضر Farrell به والدین توصیه کرده است که حتما "اقدامات جهانی" برای حفظ سلامت، از جمله شستشوی دست ها، تمیز نگه داشتن سطوح منزل و پرهیز از مواجهه با افراد مبتلا به سرفه و سرماخوردگی را رعایت کرده و چنانچه علایم مشابهی در فرزند مشاهده کردند، حتما به متخصص مراجعه نمایند.

شیوع گسترده عفونت به باکتری سالمونلا از طریق خیار آلوده در کانادا
اداره سلامت و بهداشت کانادا و اداره بازرسی مواد غذایی برای بررسی شیوع عفونت سالمونلا که در پنج استان بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و کبک گزارش شده است، تحقیقاتشان را آغاز کردند.

منبع شیوع این باکتری هنوز مشخص نشده است و تحقیقات در حال انجام است. محققان در حال جمع آوری اطلاعات در مورد منابع احتمالی آلودگی می باشند. بسیاری از افرادی که به بیماری مبتلا شدند گزارش کردند که قبل از این بیماری خیار خورده اند. با این حال، سایر منابع بیماری نیز بررسی میشود. برای تعیین منبع شیوع این بیماری، اطلاعات بیشتری لازم است.

به نظر میرسد که این نوع عفونت شیوع گسترده ای داشته است و با توجه به گستردگی آن، اداره بهداشت عمومی کانادا هشدارنامه بهداشت عمومی را برای اطلاع رسانی ساکنان غربی کانادا صادر کرده که در آن شیوه های مهم مدیریت ایمنی مواد غذایی برای جلوگیری از عفونت های بیشتر سالمونلا به اشتراک گذاشته است.

هیچ مدرکی دال بر این که ساکنین مرکز و شرق کانادا مبتلا به آن شده باشند وجود ندارد و بیماری بیشتر در غرب کانادا شیوع یافته است.

از 19اکتبر 2018، 45 مورد آزمایشگاهی تایید شده در مورد عفونت به باکتری سالمونلا مورد بررسی قرار گرفته است. در بریتیش کلمبیا 37 نفر، آلبرتا 5 نفر، ساسکاچوان 1 نفر، مانیتوبا 1 نفر و کبک 1نفر به بیماری مبتلا شده اند. نه نفر در بیمارستان بستری شده اند ولی هیچ مورد مرگی گزارش نشده است. افراد مبتلا به بیماری 1 تا 92 ساله هستند. اکثریت موارد 58٪ زن هستند.

همه افراد ممکن است این عفونت را بگیرند، اما نوزادان، کودکان، سالمندان و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، به طور جدی در معرض خطر این بیماری هستند. اکثر افراد مبتلا به عفونت سالمونلا به طور کامل پس از چند روز بهبود می یابند اما هنوز هم ناقل بیماری هستند و میتوانند عفونت را به دیگران منتقل کنند. سالمونلا، به طور معمول شش تا 72 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض باکتری سالمونلا از یک حیوان آلوده یا محصول آلوده شروع می شود. علائم این بیماری عبارتند از تب و لرز، اسهال، گرفتگی شکمی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ. این علائم معمولا چهار تا هفت روز طول می کشد.

راه تشخیص محصول آلوده به سالمونلا آسان نیست، محصول نه بو ونه طعم خاصی میدهد.

مقامات بهداشتی واشنگتن با همکاری دولت در حال تحقیق در مورد منبع عفونت سالمونلا هستند.

اداره بهداشت کانادا برای کمک به جلوگیری از عفونت های سالمونلا توصیه و راهکارهایی آورده است. راهنمایی های زیر برای تهیه میوه های تازه و سبزیجات ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک کند اما به طور قطع خطر ابتلا به بیماری را کاملا از بین نمیبرد.

• دست ها را حداقل 20 ثانیه قبل و بعد از دست زدن به محصول با و آب گرم و صابون شستشو دهید
• مناطق آسیب دیده بر روی محصولات تازه، جدا شود، زیرا باکتری های مضر در این مناطق می توانند رشد کنند. قبل از استفاده دوباره از آن حتما چاقو را با آب گرم و صابون بشورید
• محصولات را در سینک پر از آب نگذارید. سینک توسط باکتری ها آلوده میشود
• از برس تمیز برای تمیز کردن محصولاتی استفاده کنید که سطح صاف دارند مانند خیار، پرتقال، خربزه، سیب زمینی، هویج. لازم نیست از پاک کننده ها برای شستن میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید
• استفاده از یک تخته برش جداگانه برای گوشت خام، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی
• میوه ها و سبزیجات خرد شده یا برش خورده را در یک ظرف جداگانه نگهداری کنید تا از آلوده شدن آنها جلوگیری شود
• برای پاک کردن سطوح آشپزخانه از حوله های کاغذی استفاده کنید واز استفاده از اسفنج ها اجتناب کنید زیرا محل تجمع باکتری ها هستند
• قبل و بعد از آماده کردن غذا، ظروف را ضدعفونی کنید.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز