آیا مصرف مشروبات الکلی در کانادا کاهش یافته است؟

Submitted on ش., 03/04/2023 - 12:42

حجم فروش آبجو و شراب در کانادا بطور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت / آیا مصرف مشروبات الکلی در کانادا کاهش یافته است؟

گزارش اخیر مرکز آمار کانادا نشان می‌دهد که حجم فروش مشروبات الکلی در کانادا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این گزارش که در ۲۴ فوریه منتشر شده نشان می‌دهد طی اول آوریل تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۶.۱ میلیارد دلار مشروبات الکلی در فروشگاه‌ها و سایر مراکز از جمله مشروب‌سازی، شراب‌گیری‌ها، آبجوسازی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های کانادا فروخته شده است.

همچنین در طی این مدت حجم فروش محصولات الکلی در کانادا ۱.۲ درصد کمتر شده و تقریباً به ۳.۱ میلیارد لیتر یا معادل ۹.۵ عدد نوشیدنی استاندارد در هفته برای هر کانادایی در سن قانونی نوشیدن الکل رسیده است.

به گفته مرکز آمار کانادا این اولین کاهش مصرف این محصولات از سال مالی ۲۰۱۴-۲۰۱۳ تاکنون و بزرگترین کاهش فروش از نظر حجم در بیش از یک دهه اخیر بوده است.

به گفته مرکز آمار کانادا داده‌های مربوط به فروش الکل بر حسب حجم با میزان مصرف مردم یکسان نیست.

دن مالک، استاد علوم بهداشتی دانشگاه براک در سنت کاترینز و کارشناس سیاست و مقررات مربوط به الکل گفت که اگرچه داده‌ها می‌تواند نشان دهد که کانادایی‌ها کمتر الکل می‌نوشند. اما این امکان وجود دارد که این کاهش مصرف مربوط به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا باشد.

مالک افزود: در مورد نوشیدن الکل تفاوت‌های نسلی نیز وجود دارد، به طوری که کانادایی‌های جوان‌تر معمولاً کمتر از کانادایی‌های مسن‌تر الکل مصرف می‌کنند.

شیوع کرونا اومیکرون از اواخر سال ۲۰۲۱ تا اوایل سال ۲۰۲۲ نیز موجب شد افراد کمتر به رستوران‌ها یا مهمانی‌ها بروند.

بنابر این گزارش دولت‌های فدرال و استانی ۱۳.۶ میلیارد دلار از کنترل و فروش الکل به دست آورده‌اند که ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

مالیات غیر مستقیم بر الکل در کانادا نیز قرار است در ماه آوریل افزایش یابد.

در حال حاضر حجم فروش شراب در کانادا چهار درصد کاهش یافته و به ۵۱۶ میلیون لیتر یا حدود ۲.۴ لیوان استاندارد در هفته رسیده است.

به گفته مرکز آمار کانادا این بزرگترین کاهش در حجم شراب فروخته شده در کانادا از زمانی است که مرکز آمار کانادا از سال ۱۹۴۹ میزان فروش مشروبات الکلی را مورد ارزیابی قرار داده است.

این در حالی است که فروش شراب با ۲.۱ درصد افزایش ارزش دلاری به ۸.۱ میلیارد دلار رسیده است.

آبجو، در حالی که همچنان محبوب‌ترین نوشیدنی الکلی در کانادا از نظر سهم بازار است، با کاهش ۲.۸ درصدی در حجم فروش مواجه است. و فروش آن به حدود ۲.۱ میلیارد لیتر یا ۳.۷ بطری در هفته رسیده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که فروش آبجو بر حسب حجم، به ازای هر نفر، به طور پیوسته در کانادا از دهه ۱۹۷۰ کاهش یافته و در پایین‌ترین حد خود باقی مانده است. سهم بازار آبجو در کانادا نیز طی ۱۰ سال ۸.۸ درصد کاهش یافته است.

در سال ۲۰۲۲، ارزش کل فروش آبجو برای سومین سال متوالی کاهش یافته و با ۰.۷ درصد کاهش به ۹.۱ میلیارد دلار رسید.

فروش آبجو در کانادا به پایین‌ترین حد خود در یک دهه گذشته رسیده است

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز