آیا حباب املاک در کانادا وجود دارد؟

Submitted on س., 12/21/2021 - 18:19

از سال گذشته تا امسال، بازار املاک کانادا به شدت رشد کرده است. با قضاوت از رشد سال به سال در نوامبر گذشته، می توان گفت این افزایش به ۲۰٪ رسیده است! و طبق آخرین پیش بینی RE/MAX Real Estate، بزرگترین املاک و مستغلات جهان، قیمت مسکن ممکن است در سال آینده به رشد ۹/۲ درصدی ادامه دهد.

شک و تردید در مورد حباب شدن بازار املاک و مستغلات کانادا وجود دارد. آیا ارزش املاک و مستغلات کانادا واقعاً بیش از حد ارزش گذاری شده است؟

همه می‌دانند که طی دو سال گذشته همه‌گیری، بازار املاک و مستغلات کانادا کاملاً به بازار فروشندگان تبدیل شده است و تعداد فهرست‌های موجود در بازار به پایین‌ترین حد در ۱۴ سال گذشته رسیده است. بنابراین پدیده افزایش سرسام آور قیمت مسکن جای تعجب ندارد. انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) تخمین می زند که تا پایان سال جاری، قیمت مسکن ۱۹/۹ درصد افزایش می یابد و میانگین قیمت خانه را به ۶۸۰۰۰۰ دلار کانادا می رساند.

دلایل زیادی برای افزایش ناگهانی قیمت مسکن وجود دارد، به عنوان مثال، نرخ بهره پایین خریداران را برای خرید خانه تحریک کرده است و کار مداوم از خانه به همه این امکان را داده است که خانه‌های اطراف مترو ونکوور را هدف قرار دهند و تمایل دارند خانه‌هایی با فضاهای بزرگ‌تر بخرند. این امر باعث شده است که بازار مسکن کانادا داغتر از همیشه شود.در عرض دو سال، تقریباً تمام املاک در کانادا ارزش خود را افزایش داده است!

در شکل زیرافزایش قیمت مناطق مختلف کانادا را می بینید که قسمت آبی روشن افزایش قیمت در مناطق مختلف کانادا در سال ۲۰۲۱ و قسمت آبی تیره پیش بینی افزایش قیمت در سال ۲۰۲۲ است. آیا این افزایش قیمت ها واقعاً بالاست؟ بر اساس گزارش تحلیلی مودی که در سال جاری منتشر شد، سه معیار رتبه بندی آژانس بزرگ در ایالات متحده، گزارش تحلیلی مودی را در پایین می بینید:

این آژانس بر این باور است که ارزش گذاری املاک و مستغلات کانادا در واقع ۹۱٪ تورم است که در بازار شهری، میانگین افزایش ۲۲/۵۹٪ است. با این حال، خبر خوب این است که با وجود این، مودی اعتقادی به حباب شدن بازار مسکن ندارد.

بر اساس تحلیل مودی، در ارزیابی قیمت بازار املاک و مستغلات تورنتو در سه ماهه دوم سال جاری، ممکن است تورم ۴۰ درصدی وجود داشته باشد که تقریباً دو برابر میانگین رشد ملی است! با این حال، طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت مسکن در تورنتو در سال آینده کاهش نخواهد یافت، بنابراین اگر می‌خواهید خانه‌تان را در سال آینده بفروشید، نگران این نباشید که ارزان تر از امسال می فروشید.

در مورد قیمت های تورم در ونکوور، باید گفت که به اندازه تورنتو نیست. بر اساس تحلیل مودی، قیمت املاک و مستغلات ونکوور در سه ماهه دوم تنها ۲۳ درصد افزایش یافت. و در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آینده، قیمت مسکن اندکی افزایش خواهد یافت.

درمونترال اوضاع چطوراست؟ بر اساس تحلیل مودی، بر خلاف ونکوور و تورنتو، قیمت مسکن مونترال ممکن است دوباره تعدیل شود. در سه ماهه دوم سال جاری، این نرخ تورم ۲۵ درصدی بود، ممکن است در سال آینده کاهشی وجود داشته باشد، اما همه آنها در سال ۲۰۲۲ بسیار اندک خواهند بود. در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، ۵/۲۹% و ۷/۲۱% بر مبنای فعلی کاهش خواهد یافت.

جایی که قیمت مسکن به شدت افزایش می یابد، انتاریو است! بر اساس داده های مودی، منطقه نیاگارا، از جمله سنت کاترینز، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به تورم ۹۰/۸ درصدی رسید. پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده کاهش جزئی داشته باشد، اما در مقایسه با فضای رشد عظیم قبلی آن، چنین اصلاح قیمتی فقط یک اصلاح جزئی است.

آیا افزایش نرخ بهره باعث کاهش قیمت مسکن می شود؟
موضوع دیگری که همگان بیشتر به آن توجه دارند بحث افزایش نرخ سود بانک مرکزی برای کنترل تورم است. بانک مرکزی، به عنوان بانک و هسته ی مرکزی مرکزی ، و تیف ماکرام، رئیس کل ، نقش مهمی ایفا می کند: تدوین سیاست های پولی، چاپ پول، و نرخ های سود بانکی، که هر یک از آنها تأثیر واقعی بر زندگی مردم عادی دارد. ماموریت بانک مرکزی تحریک اقتصاد و رفاه کانادایی ها است که مهمترین آنها حفظ تورم سالم است. علاوه بر این، کانادا باید از شور و نشاط اقتصادی نیز مراقبت کند و در محدوده معقولی می تواند تورم را به طور متوسط ​​افزایش دهد و اشتغال را حفظ کند.

بانک مرکزی کانادا در ۸ دسامبر اعلام کرد که ممکن است از آپریل سال آینده افزایش نرخ بهره را آغاز کند (اولین افزایش نرخ ممکن است در آپریل تا سپتامبر رخ دهد). بر اساس پیش‌بینی بانک مرکزی، تا پایان سال آینده نرخ تورم به ۲.۱ درصد کاهش می‌یابد و به محدوده طبیعی ۱ تا ۳ درصد می‌رسد.

برخی از افراد در بازار به دنبال سیگنالی هستند که بانک مرکزی در آستانه افزایش نرخ بهره است اما بدیهی است که اینطور نیست.» رئیس بانک اسکوشیا گفت: این یک بازی انتظار است و باید تا ژانویه سال آینده برای به روز رسانی صبر کرد. پیش بینی، زیرا در نهایت زمان بیشتری برای ارزیابی و اطلاعات در مورد Omicron و تاثیر آن بر جامعه و اقتصاد. نیاز است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اگرچه قیمت مسکن بیش از حد ارزش گذاری شده است، اما پیش بینی کاهش آن وجود ندارد. و همه بیشتر تمایل دارند که فکر کنند پس از افزایش نرخ بهره، ممکن است نرخ رشد قیمت مسکن کند شود، اما بیشتر مناطق قیمت ها را کاهش نمی دهند.

بنابراین تاثیر واقعی افزایش نرخ سود بانک مرکزی بر مردم ما چیست؟
نتیجه افزایش نرخ سود قطعاً افزایش چشمگیر سود بانکی است، به این معنی که انواع وام های بانکی از اجاره خودرو گرفته تا وام های دانشجویی، وام مسکن و حتی سود حاصل از کارت اعتباری معوق ماهانه گران تر خواهند شد. اما افزایش نرخ سود یک شمشیر دولبه است، از یک طرف به این معنی است که سود بدهی ها افزایش می یابد و ممکن است فشار بیشتر شود، از طرف دیگر به این معنی است که سود سرمایه گذاری و سپرده ها نیز افزایش می یابد. ، و همچنین بر فرصت ها دلالت دارد.

اگر پس از خرید خانه، از نرخ بهره ی ثابت استقاده کنید، افزایش نرخ سود تاثیری بر نوسان نرخ سود وام مسکن نخواهد داشت. اما دفعه بعد که با انتخاب بین شناور یا ثابت روبرو شدید، ممکن است همه با نرخ های بهره بالاتری روبرو شوند. این بدان معناست که پولی که با سختی به دست آمده است، دو دستی به بانک داده می شود و بانک از آن منفعت می برد و پس از مدت ها بازپرداخت، نرخ کاهش وام نزول می کند.
به خصوص خریدارانی که در شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو خانه می خرند که قیمت مسکن در آنها بالا است، متوجه می شوند که در مقایسه با پیش پرداخت، اگر نسبت وام مسکن بالاتر باشد، فشار بیشتر خواهد بود، حتی اگر نرخ بهره یک درصد افزایش یابد. ، به این معنی است که در آینده ۳۰ سال سود زیادی پرداخت خواهد شد. همراه با فشار کارت های اعتباری و وام خودرو، بردگان خانه روزگار سختی دارند.

همه ما می دانیم که از مارچ سال گذشته، نرخ بهره کانادا در۰/۲۵٪ حفظ شده است. کانادا ممکن است در پایان سال آینده نرخ بهره خود را به ۱ درصد تغییر دهد و افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. تأثیر «بزرگ‌نمایی» نرخ‌های بهره بالا بر بدهی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ما روز به روز آشکارتر می‌شود.

آیا افزایش نرخ بهره به بازار املاک آسیب می‌زند؟
اگرچه بعید است که بازار املاک و مستغلات را داغ شود، اما پیش از افزایش نرخ بهره، افزایش موجی از خریداران «تب خرید مسکن» غیرممکن نیست. از این گذشته، هیچ کس نمی تواند به طور دقیق تاریخ مشخص افزایش نرخ بهره را تخمین بزند، که عدم اطمینان بیشتری را به آینده می افزاید.

در مواجهه با افزایش نرخ بهره، چگونه باید پاسخ دهیم؟
۱. قبل از افزایش نرخ بهره، تا آنجا که ممکن است وام ها را بازپرداخت کنید، خواه وام مسکن، وام خودرو یا سایر وام ها.

۲. در صورت وجود انواع وام، اولویت را به کالای با بالاترین نرخ بهره بدهید.

۳. اگر در سال ۲۰۲۲ می خواهید خانه بخرید، ابتدا یک پیش تایید وام انجام دهید، می توانید ۹۰ یا ۱۲۰ روز با نرخ سود پایین و ثابت بگیرید که به هر حال ضرری متحمل نمی شوید.

۴. اگر قبل از افزایش نرخ بهره، نرخ بهره شناور دارید، با تحلیلگر سرمایه گذاری خود مشورت کنید تا ببینید آیا باید تصمیم بگیرید که نرخ بهره ی ثابت بگیرید یا خیر.

با نگاهی به سال ۲۰۲۲ و بعد از آن، بسیاری از مردم می خواهند بدانند که آیا بازار مسکن شهری کانادا کاهش می یابد یا خیر. آیا پس از افزایش نرخ بهره، قیمت ها کاهش می یابد یا بیشتر افزایش می یابد؟ آیا از مقرون به صرفه بودن خریداران عادی فراتر خواهد رفت؟ با قضاوت بر اساس پیش‌بینی‌های مودی، پاسخ قانع‌کننده‌ای به کسانی که انتظار کاهش قیمت مسکن و افزایش قیمت مسکن را دارند، نمی‌دهد.

حتی اگر نرخ سود افزایش یابد، ضربه خفیفی به خرید خانه همه خواهد زد، اما افزایش مهاجرت و بهبود کامل بازار کار روند کلی خواهد بود و ارتقای رشد دستمزد و حقوق نیز روند کلی در آینده. است.

بنابراین، تحلیل مودی به جرأت می تواند پیش بینی کند که طی دو سال آینده افزایش نرخ بهره، قیمت مسکن ممکن است نسبتاً افزایش یابد. اما قیمت مسکن ممکن است در پایان سال ۲۰۲۳ دوباره شروع به افزایش کند. همراه با بازگشت به کار اداری، غذاخوری در داخل خانه و گردهمایی های اجتماعی بزرگ، تقاضا برای مسکن نزدیک به مرکز شهر ممکن است به گسترش خود ادامه دهد.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز