اورژانس بریتیش کلمبیا: ۱۰۰ گزارش روزانه مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در سال ۲۰۲۱

Submitted on ی., 01/16/2022 - 01:31

پاسخگویی اورژانس بریتیش کلمبیا به ۱۰۰ گزارش روزانه مرگ ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در سال ۲۰۲۱

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بنابر گزارش مرکز اورژانس بریتیش کلمبیا، سال ۲۰۲۱ بالغ بر  ۳۵ هزار و ۵۲۵ مورد گزارش از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر به این مرکز دریافت شده است. نسبت به سال قبل ۳۱ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۵ تقریباً سه برابر بوده است.

این استان در سال ۲۰۱۶ از بحران مصرف بیش از اندازه مواد مخدر را به عنوان یک اورژانس بهداشت عمومی اعلام کرد. و بر اساس آمار BCEHS، تعداد امدادگران این موضوع را هر سال افزایش داده است.

این مرکز اخیرا نیز اعلام کرده: هر روز در بریتیش کلمبیا، نزدیک به ۱۰۰ نفر در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر (اوردوز) جان می‌سپارند.

به گفته این آژانس یکی از مناطقی که شاهد افزایش چشم‌گیر حجم تماس‌های اوردوز هستیم، سوری است که تقریباً ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

شهر سوری در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۳ هزار و ۶۷۴ تماس برای اوردوز داشته که بیش از ۱۰ درصد از کل تماس‌های اوردوز در استان را شامل می‌شده است با این حال، بیشترین سهم تماس‌های اوردوزها در ونکوور بود، جایی که امدادگران به ۹ هزار و ۹۹۳ گزارش اوردوز پاسخ دادند و نسبت به سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۳ درصد افزایش داشته است.

ویکتوریا با هزار و ۹۵۲ تماس و ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل، سومین تعداد تماس‌های اوردوز در سال را داشته است.

این در حالی است که به گفته مرکز اورژانس بریتیش کلمبیا، این سه شهر در مجموع بیش از ۴۰ درصد از تماس‌های اوردوز در استان را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دهند.

ساحل ونکوور:

۱۱ هزار و ۲۰۴ تماس (۲۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته)

فریزر :

۱۰ هزار ۵۷۳ (افزایش ۴۵ درصدی)

جزیره:

۵ هزار و ۹۱۷ (۳۲ درصد افزایش)

بهداشت داخلی:

۵ هزار و ۴۱۷ (۲۹ درصد افزایش)

شمال:

۲ هزار و ۴۱۴ (افزایش ۱۶ درصدی)

به گفته مرکز اورژانس بریتیش کلمبیا، تقریباً هر جامعه‌ای در بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۱ با تعداد بیشتری از بیماران اوردوز نسبت به سال قبل مواجه بوده است. برخی از بزرگترین درصد افزایش‌ها در کورتنی (با افزایش ۱۲۷ درصدی به ۴۶۷ تماس با اوردوز)، کرنبروک (افزایش ۸۴ درصدی به ۱۹۱) و ماموریت (افزایش ۸۲ درصدی به ۳۹۷) مشاهده شده است.

بر اساس گزارش BC Coroners Service، تا پایان ماه اکتبر، هزار و ۷۸۲ مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد در استان وجود داشت.

این بیشترین رکورد ثبت شده در یک سال تقویمی است و هنوز اطلاعات دو ماهه  نخست  سال ۲۰۲۱ گزارش نشده است.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز