اوکراین از پیشروی نیروهای روسیه در باخموت خبر داد

Submitted on پ., 03/30/2023 - 13:35

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، به رغم پیشروی‌های اخیر نیروهای ارتش روسیه در باخموت، نیروهای اوکراین خود را برای یک ضد حمله بزرگ آماده می‌کنند تا از سقوط این شهر جلوگیری کنند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در گزارشی در مورد وضعیت شهر باخموت گفته است: «نیروهای دشمن در تحرکات خود با هدف یورش به باخموت به درجه ای از موفقیت دست یافته‌اند، اما مدافعان ما همچنان تسلط این شهر را در دست دارند.»

هرچند ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در این گزارشی جزئیات بیشتری ارائه نکرده است، اما به گفته «مؤسسه مطالعات جنگ» نیروهای روسیه و گروه واگنر طی دو روز گذشته موفق شده‌اند مناطقی در جنوب و جنوب غرب باخموت را به تصرف خود آورند.

خبر پیشرفت نیروهای ارتش روسیه در بخش‌هایی از باخموت در حالیست که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر پیشتر در ویدویی که توسط سرویس مطبوعاتی این گروه در تلگرام منتشر شده بود، محاصره این شهر را تایید کرده بود. وی گفته بود که تنها یک جاده برای خروج از باخموت باقی مانده است.

 

Reuters Daily Briefing: March 30, 2023🇺🇦 Ukraine acknowledges Russian gains in Bakhmut🇷🇺 Moscow detains Wall Street Journal reporter🖥️ Google says Microsoft cloud practices are anti-competitive

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز