اعتراف به قتل در حالت مستی | وقتی قاتل برای پلیس داستان سرایی می‌کند

Submitted on جمعه, 08/25/2023 - 13:14

 همشهری آنلاین، گروه سرنخ: دوازدهم مردادماه با پیدا شدن جسد مردی در خانه‌ای مخروبه حوالی میدان بهارستان تحقیقات پلیس در این پرونده شروع شد. خانه متروکه پاتوق معتادان و خلافکاران بود و در حوالی آنجا ماموران مردی را دستگیر کردند که در حال پرس و جو درباره حادثه بود. این مرد که سعید نام دارد در حقیقت عامل جنایت بود که برای سرکشی به محل قتل برگشته بود. او اما در بازجویی‌ها مدعی شد که قاتل، برادرش است که با مقتول بر سر یک سکه قدیمی درگیر شده و جان وی را گرفته است. سعید گفت: مقتول یک سکه قدیمی در خانه متروکه پیدا کرده بود که تصور می کرد عتیقه و قیمتی است. برادرم عتیقه فروشی می شناخت که سکه را نزد وی برد اما معلوم شد قیمتی ندارد و بی ارزش است. مقتول تصور می کرد برادرم سر او کلاه گذاشته است و بر سر این موضوع با هم درگیر شدند که برادرم جان وی را گرفت و فرار کرد.

به دنبال اظهارات این مرد، برادر او بازداشت شد اما در بازجویی ها قتل را انکار کرد و گفت بیگناه است. وی ادامه داد: برادرم(سعید) خودش قتل را مرتکب شده و برای فرار از مجازات مرا به عنوان قاتل معرفی کرده است. زمانی که من به محل حادثه رسیدم، مقتول نفس نمی‌کشید و برادرم مرا تهدید کرد که اگر قتل را گردن نگیرم، مرا می‌کشد. من هم از ترس، آنجا را ترک کردم تا اینکه دستگیر شدم.

کارآگاهان در گام بعدی به سراغ دوستان مظنون اصلی(سعید) رفتند و آنها گفتند که شب حادثه سعید در حالیکه گردنش زخمی شده بود، وارد پاتوق شده و در عالم مستی تعریف کرده که در خانه متروکه فردی را با چاقو زده است.

با کنار هم قرار دادن تکه های پازل مشخص شد که کسی جز سعید قاتل نیست که سعی دارد برادرش را گناهکار نشان بدهد. بازجویی از او ادامه داشت تا اینکه او دیروز قتل را گردن گرفت و گفت: مقتول کارتن خواب بود و اعتیاد به مواد مخدر داشت. او چند روز قبل زمانی که من در پاتوق بودم، گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد. چند باری به او گفتم که گوشی را برگرداند اما زیر بار نرفت.وی گفت:روز حادثه با مقتول دعوایم شد و به او چند ضربه چاقو زدم اما زمانی که دستگیر شدم تصمیم گرفتم قتل را بر گردن برادرم بیندازم اما یادم نبود که در عالم مستی و در پاتوق دوستانم اسرار قتل را فاش کرده ام.

به دستورقاضی محمد حسین زارعی بازپرس دادسرای جنایی تهران، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. 

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز