اعتراض‌های دانشجویی در فضای امنیتی؛ مأموران در مریوان به دانشجویان حمله کردند

Submitted on چ., 11/02/2022 - 10:09

در این روز گروهی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با شعار «یه دانشجو کم بشه، اینجا قیامت میشه» و «نگین آخر کاره، آبان ادامه داره» در محوطه دانشگاه در حضور مأموران حراست راهپیمایی کردند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ تهران نیز در اعتراض به غیرحضوری شدن کلاس‌ها دست به اعتصاب زده و درون دانشگاه تحصن کردند.

در دانشگاه شیراز هم دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی روز چهارشنبه در اعتراض به بازداشت چند تن از دانشجویان این دانشگاه در جریان اعتراضات چهارم آبان، دست به اعتصاب و تحصن زدند.

روز ۱۱ آبان جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با حضور در حیاط در بیمارستان هزار تختخوابی امام شعار دادند: «ایران رو خون گرفته، دانشگاه جشن گرفته».

به نوشته کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور، نظیر این اعتراضات امروز در دانشگاه پیام نور مریوان نیز برپا شد اما نیروهای امنیتی به تجمع دانشجویان این دانشگاه یورش بردند.

🔴 درگیری دانشجویان دانشگاه پیام نور مریوان با نیروهای امنیتیچهارشنبه ۱۱ آبان#مهسا_امینی #اعتصابات_سراسری pic.twitter.com/KLrIyWhWce

این تشکل دانشجویی ویدیویی نیز از حمله نیروهای امنیتی به دانشجویان همرسان کرده اما جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

به نوشته پایگاه خبری این تشکل، شمار دیگری از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور به دست مأموران امنیتی و به صورت قهری بازداشت یا ربوده شده‌اند. این رسانه از جمله از بازداشت ۱۴ دانشجوی دانشگاه نوشیروانی بابل و ۵ دانشجوی دانشگاه مازندران خبر داده و اسامی آنها را منتشر کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز