اعتراضات شبانه به اعدام‌ها در دومین شب متوالی در تهران و چند شهر دیگر ایران

Submitted on ی., 05/21/2023 - 06:26

اعتراضات ضد حکومتی و در مخالفت با موج گسترده اعدام‌ها، شامگاه شنبه ۳۰ اردیبهشت، برای دومین شب متوالی، با برپایی تجمعات در مناطقی از تهران و سردادن شعارهای ضد حکومتی و شعار «زن، زندگی، آزادی» همراه شد.

در تهران، مناطقی از جمله ستارخان، تهرانپارس، آریاشهر، تهرانسر و شهرک اکباتان، شامگاه شنبه، شاهد اعتراضات خیابانی در واکنش به اعدام صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی، بودند.

در شماری از مناطق پایتخت، شعارهایی در مخالفت با اعدام‌های حکومتی، از جمله «ما اومدیم دوباره، خیزش ادامه داره»، «مرگ بر دیکتاتور»، «از اصفهان تا تهران، جانم فدای ایران»، «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم» و «قاتل هر ایرانی، حکومت اسلامی»، «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» و در همراهی با جنبش «زن، زندگی، آزادی» سرداده شد.

در دومین شب اعتراضات پس از اجراء احکام اعدام سه جوان پرونده موسوم به «خانه اصفهان»، شماری از شهرهای ایران، از جمله تهران، گرگان، مشهد، نیز شاهد اعتراضات و شعارهای شبانه ضد جمهوری اسلامی بودند.

به گزارش پایگاه حقوق بشری هه‌نگاو،‌ در شهر آبدانان نیز شامگاه شنبه، همزمان با اعتراضات ضد جمهوری اسلامی و ضد احکام «اعدام جوانان توسط جمهوری اسلامی»، تجمعات شبانه منجر به ایجاد «راهبندان» در این شهر شد.

در پی موج گسترده اعدام‌ها از سوی جمهوری اسلامی و اعدام سه معترض مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، متهمان پرونده موسوم به «خانه اصفهان»، در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، ایرانیان در داخل و خارج از کشور، خشم خود را نسبت به موج گسترده اجراء احکام اعدام توسط جمهوری اسلامی با برپایی تجمعات اعتراضی نشان دادند.

همچنین، ایرانیان در شماری از شهرهای جهان، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، تظاهرات و تجمعات اعتراضی برپا کردند. همزمان، فراخوان‌هایی برای حضور در «خیابان‌های سراسر ایران»، از ساعت ۱۹ شنبه ۳۰ اردیبهشت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

در حالیکه تجمعات اعتراضی در خیابان‌های ایران و شماری از شهرهای خارج از کشور بار دیگر از سرگرفته شده است، هشتگ «مهسا امینی» نیز بار دیگر به صدر هشتگ‌های توییتر در روزهای اخیر بازگشت. کاربران در شبکه‌های اجتماعی، اعتراض خود را نسبت به موج گسترده اجراء احکام اعدام اعلام کردند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز