استرالیا علیه فعالیت‌های جاسوسان رژیم ایران به جمهوری اسلامی هشدار داد

Submitted on س., 02/14/2023 - 05:47

وزیر کشور استرالیا در ادامه تأکید کرد که این کشور نسبت به این قبیل اقدام ها بی تفاوت نخواهد بود و نخواهد گذاشت که شهروندان استرالیا یا اتباع خارجی در این کشور هدف تعقیب و آزار دولت‌های خارجی قرار بگیرند.

وزیر کشور استرالیا در ادامه تأکید کرد که بهترین روش برای خنثی کردن این قبیل اقدام‌ها برملا کردن یا علنی کردن آنها است زیرا، سیاست ارعاب زمانی کارگر است که در خفا صورت می‌گیرد و بهترین دفاع در مقابل این روش و پیشگیری از تکرار آن علنی کردن آن است. خانم "کلر اونیل" در اظهاراتی بی پرده خطاب به دولت ایران و دولت های مشابه گفت : "اگر به این دست اقدام‌ها ادامه بدهید افشاء خواهید شد."

در سخنرانی خود وزیر کشور استرالیا همچنین اظهار داشت که حکومت ایران تحقیقات گسترده ای را دربارۀ یکی از ساکنان استرالیا و خانوادۀ وی  انجام داده و علت این امر نقش فعال قربانیان در سازماندهی تظاهرات‌های اعتراضی علیه حکومت ایران بوده است.

با گسترش فعالیت‌های اعتراضی بی سابقۀ ایرانیان تبعیدی یا دو تابعیتی در دفاع از معترضان و قربانیان سرکوب در ایران، به نظر می رسد که حکومت ایران بر دامنه و شدت فعالیت های مخفیانۀ خود در خارج از کشور افزوده است. هفتۀ گذشته جراید آلمان به نقل از سرویس های امنیت داخلی این کشور فاش کردند که دولت فدرال آلمان یک شبکه مرکب از ۱۶۰ جاسوس مرتبط به سپاه پاسداران را در این کشور کشف کرده است. به گفتۀ دولت برلن این شبکۀ گستردۀ جاسوسان جمهوری اسلامی علاوه بر ایرانیان مخالف حکومت اسلامی ایران اسرائیل و یهودیان آلمان را نیز آماج قرار داده است.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز