اسرائیل هشدار داد که با تروریسم ایران حتا در داخل این کشور مبارزه می‌کند

Submitted on Mon, 06/26/2023 - 06:15

ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه رسانه‌های قبرس این سوءقصد را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت داده و تصریح کردند که سرویس‌های اطلاعاتی قبرس در همکاری با دیگر سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، احتمالاً اسرائیل و آمریکا، توانستند این عملیات تروریستی را پیش از اجرا کشف و خنثی کنند.

رسانه‌های قبرس همچنین گزارش دادند که مسئولان این سوءقصد از بخش شمالی قبرس به عنوان پایگاه خود استفاده می‌کردند و از ماه‌ها پیش تحت نظر سرویس‌های اطلاعاتی این کشور بودند. به گزارش رسانه‌های اسرائیلی هدف این سوءقصد یک رستوران و یک انجمن یهودی بوده است.

در بیانیۀ خود، دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که دولت این کشور از وسائل گسترده‌ای در  حمایت از جان یهودیان و شهروندان اسرائیل در همه جای جهان استفاده می‌کند، حتا در ایران.

در آغاز سال جاری میلادی شورای عالی امنیت اسرائیل نسبت به احتمال حملۀ دولت ایران به یهودیان و شهروندان اسرائیلی در قبرس و یونان هشدار داده بود. شمار قابل توجه‌ای از شهرندان و جهانگردان اسرائیلی در این دو کشور ساکن هستند یا منظماً به آنها سفر می‌کنند. در مارس گذشته دو شهروند پاکستانی که از سوی ایران مأمور انجام عملیات گستردۀ تروریستی علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها در یونان بودند توسط پلیس این کشور دستگیر شدند. موساد اعلام کرده بود که این دو تن عضو شبکۀ تروریستی دولت ایران بودند.      

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز