اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده از سوی آمریکا، موافقت کرده است

Submitted on ی., 03/24/2024 - 13:24

کانال ١٢ اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش داد که هیات مذاکره کننده اسرائیل در پاسخی روشن با پیشنهاد توافق آتش‌بس ارائه شده از سوی آمریکا موافقت کرده و مذاکره کنندگان دوحه اکنون منتظر پاسخ حماس هستند.

این مقام اسرائیلی پیشرفت کشورش در روند مذاکرات را چشمگیر توصیف و تصریح کرد:

"اکنون سوال این است که آیا حماس درک می‌کند که اسرائیل نیز خط قرمز دارد ... اگر پاسخ مطلقا منفی باشد، مذاکرات وارد بحران خواهد شد".

بر این اساس، گفتگوهای اخیر، بیشتر بر جزئیات و نسبت تبادل گروگان ها و زندانیان متمرکز بوده و مذاکره کنندگان اسرائیلی که تمایل دارند به موضوع بازگشت ساکنان غزه به شمال منطقه بپردازند، با آزادی شمار بسیار بالاتری از اسرای فلسطینی نسبت به طرح پیشنهادی در پاریس موافقت کرده‌اند. تل‌آویو همچنین پیرامون مساله شمال نوار غزه که حماس به عنوان شرط توافق تعیین کرده بود نیز "انعطاف" نشان داده است.

به این ترتیب دیوید بارنیا، رئیس موساد و سرپرست هیئت مذاکره کننده اسرائیلی و همچنین بیل برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) که از جمعه برای مذاکرات در دوحه به سر می‌بردند، در پایان روز شنبه دوحه را ترک کردند تا در کشورهایشان، تیم های مربوطه را در جریان روند این دور از مذاکرات غیرمستقیم با حماس قرار دهند. بخشی از هیئت اسرائیلی هنوز در دوحه به سر می‌برد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز