ارزش خالص دارایی خانوارهای کانادا ۹۹۰/۱ میلیارد دلار کاهش یافت! روزهای سخت هنوز در راهند!

Submitted on س., 09/27/2022 - 19:48

ارزش دوگانه بازار مسکن و بورس: ارزش خالص دارایی خانوارهای کانادا ۹۹۰/۱ میلیارد دلار کاهش یافت! روزهای سخت هنوز در راهند!
بازار مسکن کانادا به طور ناگهانی به شدت سرد شده است و فروش آن در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است. میانگین ملی قیمت مسکن از اوج خود در ماه فوریه، 179,047 دلار کاهش یافته است.

با این حال، واقعا چقدر تغییر کرده است؟
بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، کالین سیژینسکی، تحلیلگر ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: "فکر می‌کنم مانند این است که هوا را از یک بالون بیرون می‌دهیم." سرد شدن بازار مسکن به عنوان فرصتی برای هر کسی که سعی در ورود به بازار مسکن دارد تلقی می شود. اما حتی با کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن، میانگین قیمت خانه در کانادا تنها به همان جایی که در اوایل سال ۲۰۲۱ بود بازمی‌گردد.

بزرگترین تغییر این است که یک خانواده متوسط ​​کانادایی احساس "فقیر بودن " می کند. اداره آمار کانادا گفت که کاهش قیمت مسکن منجر به بزرگترین کاهش ثروت خانوارها در سراسر کشور شده است.
فقیرتر شدن: خانوارهای کانادایی ۹۹۰.۱ میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست می دهند

برای صاحبان خانه هایی که نمی خواهند بفروشند، صبر کردن و کاهش قیمت ها آسان است و فکر نمی کنند این امر بر آنها تأثیر بگذارد. اما واقعیت اینجاست: اکثریت ثروت خانوار در کانادا به قیمت خانه وابسته است. بازار مسکن به خودی خود یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در تولید ناخالص داخلی کانادا است.

آمار کانادا اعلام کرد که ارزش خالص خانوارهای کانادایی - ارزش تمام دارایی ها منهای همه بدهی ها - در ماه های آپریل، می و جون سال جاری به میزان خیره کننده ۹۹۰.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است. اداره آمار نوشت: «در حالی که حرکت صعودی مستمر بازار مسکن از پایان سال ۲۰۱۸ با افزایش سریع نرخ‌های بهره متوقف شد، ارزش دارایی‌های غیر مالی ۳۸۹.۸ میلیارد دلار کاهش یافت و کاهش ارزش خالص خانوارها تشدید شد».

سقوط بقیه ارزش خالص و دارایی خانوارها با سقوط سهام در سه ماهه دوم اتفاق افتاد. رابرت کاوچیچ، اقتصاددان ارشد BMO، گفت که با کاهش قیمت مسکن، اثرات مهلکی بر سایر بخش‌های اقتصاد مانند هزینه‌های مصالح ساختمانی، هزینه‌های مبلمان و غیره وارد شد.

ما فعالیت‌های ضعیف‌تری در زمینه املاک و مستغلات داریم که بر رشد اقتصادی واقعی تأثیر می‌گذارد و رشد شغلی را با مشکل مواجه می‌کند.»

با افزایش ارزش خانه در چند دهه گذشته، صاحبان خانه های کانادایی ثروت بیشتری احساس می کنند. آنها بیشتر وام گرفتند، بیشتر خرج کردند و از افزایش ارزش خانه از دستگاه خودپرداز استفاده کردند. اکنون، با کاهش قیمت مسکن و افزایش نرخ بهره، صاحبان خانه کمتر احتمال دارد وام بگیرند و بیشتر هزینه کنند.

کاوچیچ گفت که چنین نرخ هایی رشد اقتصادی را از طریق دیگری کند می کند. "اگر وام مسکن خود را ۵۰۰ دلار در ماه یا ۱۰۰۰ دلار در ماه افزایش دهید، بلافاصله بر هزینه های اختیاری تأثیر می گذارد."

تورم تمام نشده است، روزهای سختی در پیش است در عین حال تورم قدرت خرید ما را از بین می برد و رشد دستمزدها را کاهش می دهد.

روی هم رفته، مصرف‌کنندگان به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستند و این تصمیم‌های کوچک خانوار می‌تواند تفاوت بزرگی در یک جمعیت بزرگ ایجاد کند. کاوچیچ گفت: «اگر برای ناهار بیرون نروید، فروش کمتری در رستوران‌های محلی وجود خواهد داشت و شاید در مقطعی، شغل‌های کمتری ایجاد شود.

او انتظار دارد روزهای سخت تری برای خانواده های کانادایی در پیش باشد.

هفته آینده، کانادا آخرین آمار تورم را منتشر خواهد کرد. همه انتظار دارند که شاهد کاهش نرخ تورم باشیم. اما اقتصاددانان نگران هستند که با حذف اجزای فرار مانند بنزین و مواد غذایی، تورم اصلی همچنان در حال افزایش است.

سیشزینسکی تحلیلگر گفت: آخرین داده های تورم ایالات متحده نشان می دهد که کنترل افزایش قیمت ها چقدر دشوار است. "داده های ایالات متحده در هفته گذشته نشان داد که تورم چسبنده است، هنوز بالاست، ممکن است به اوج خود رسیده باشد یا نرسد." "حتی اگر شروع به کاهش کند، از انتظارات وال استرین کند تر است.

در روزی که ایالات متحده داده های تورم را منتشر کرد، کل بازار سهام "قرمز" بود.

کانادا، به عنوان یک همسایه، قطعاً شرایط دشوارتری دارد. بانک مرکزی باید انتظارات را شکست دهد، نرخ بهره را افزایش دهد و آن را برای مدت طولانی تری بالا نگه دارد.

این به معنای نوسانات بیشتر در بازار سهام و بازار مسکن است. و سبب فرسایش خانواده ها خواهد شد .
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز