اخبار کوتاه کانادا سه شنبه ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸

Submitted on س., 12/25/2018 - 22:36

​حضور شهردار مونترال در فستیوال تعطیلات
والری پلانت شهردار مونترال در فستیوال تعطیلات شرکت کرد و گفت: ما همواره سخت مشغول کاریم و تمام انرژی مان را برای مسئولیتهای اجتماعی‌مان می‌گذاریم ولی وقت آن رسیده که وقتی را به خانواده و کسانی که دوستشان داریم اختصاص دهیم و به این ترتیب برای سال 2019 انرژی بگیریم.

به نقل از مونترال گزت، روز شنبه صدها مونترالی در تالار شهر جمع شدند تا در کنار خانواده‌ها، والری پلانت ، شهردار مونترال و بابا نوئل ایام کریسمس و تعطیلات را جشن بگیرند.

Leona Zummo Forgues, 8 yrs, left, and her sister Elina, 11, pose with Santa for pictures for their mother at city hall in Montreal on Saturday December 22, 2018. Mayor Valerie Plante worked independently of Santa this year, meet citizens privately in another room. ALLEN MCINNIS / MONTREAL GAZETTE

پلانت همچنین با تعداد اندکی از مهمانان در اتاق جلسات مهم خود با مسئولین دیدار و گفت و گو کرد و به خبرنگاران در رابطه با آرزوهایش گفت: شما می‌دانید من برای کریسمس چی می‌خواهم؟ من می‌خواهم یک مقدار هم به خانواده‌ام برسم، کاری که تصمیم دارم انجامش دهم.

حضور نوجوانان و کودکان در این جشن شایان توجه بود و شهردار دقایقی از وقت خود را در کنار آنها گذراند و با آنها عکس سلفی گرفت.

​محیط زیست کانادا – 2018 سال وقایع بد زیست محیطی بود
آتش سوزی وسیع و طولانی، گرمای شدید بعد از سرمای دیرهنگام سال 2018 را برای کانادایی‌ها مخصوصا استان کبک از نظر زیست محیطی سالی دردناک کرد.

به نقل از سی تی وی، دیوید فیلیپس، محقق ارشد محیط زیست کانادا، در این رابطه گفت: امسال تقریبا تمام اتفاقات رخ داد اما آتش سوزی و دود مهم‌ترین آنها بود.

با وجود اینکه سردی بهار مانع از شروع آتش سوزی در این فصل شد ولی وقتی هم شروع شد مدتها طول کشید تا مهار شود و خانواده‌های بی شماری را بی خانمان کرد.

طی ماههای آوریل تا آگوست بیش از 250 هزار رعد و برق در بریتیش کلمبیا رخ داد و یک روز به تنهایی 20 هزار مورد به وقوع پیوست و موجب آتش سوزی شد که ساحل به ساحل پیش رفت. بدترین وضعیت در آلبرتا بود. کلگری نیز 478 ساعت در دود و غبار بود. ادمنتون نیز 230 ساعت در دود سپری کرد که بیش از 2 برابر میزان معمول بود.

گرمای هوا نیز امسال بیش از حد انتظار بود بطوریک فقط در کبک موجب مرگ 93 نفر شد.

نشت 250 هزار لیتر نفت در سواحل کانادا / بحران زیست محیطی برای کانادا

​نیاز کانادا به 30 هزار واحد خون در ایام تعطیلات سال نو
کانادا در ایام تعطیلات بخصوص بین 17 دسامبر تا 6 ژانویه نیاز به 30 هزار واحد خون دارد.

به نقل از سی تی وی، بنا بر گزارش مرکز انتقال خون کانادا ، Canadian Blood Services تعطیلات دسامبر و ژانویه تاثیر زیادی در تامین پلاکت خون، یکی از اجزاء خون که عمری 7 روزه دارد، می ‌گذارد.

اهداکنندگان خون باید بدانند خون‌های آنها برای درمان قربانیان تروما، بیماران شیمی درمانی، جراحی‌های قلب، پیوند عضو و قربانیان حوادث ایام کریسمس و روزهای ابتدایی سال نو استفاده می‌شود.

« ریک پرینزن »، مسئول ارشد تامین خون کانادا، در رابطه گفت: ایام تعطیلات همیشه یکی از زمانهای پرچالش برای تامین خون کشور است چراکه حتی اهداکنندگان مستمر در سفر یا سرگرم کارهای سال نو هستند اما نیازهای خونی در این ایام تعطیل نیست به همین دلیل اهدای خون بسیار حیاتی‌تر است.

وی افزود: ما در این ایام مشتاقانه پذیرای اهداکنندگان خون هستیم و در صورت لزوم از بیمارانشان برای تامین نیازهای خونی حمایت شان می کنیم.

نام‌های سلطنتی در صدر نامهای محبوب سال 2018 / کاهش آمار زاد و ولد در کانادا
نامهای سلطنتی در سال 2018 بار دیگر در صدر توجه مردم قرار گرفتند و بیشترین فراوانی را در انتخاب برای کودکان متولد شده در کانادا در این سال به خود اختصاص دادند.

به نقل از سی بی سی، بنابر آمار مرکز Vital Statistics بر همین اساس نامهای «ویلیام» (William) و «شارلوت» (Charlotte) بیشترین تعداد نام‌های منتخب و محبوب را برای کودکان متولد شده در کانادا و در سال 2018 دربر گرفته‌اند.

پس از «ویلیام» که در سال 2016 نیز در صدر انتخاب نام برای پسران متولد شده قرار گرفته بود، امسال نامهای لینکلن (Lincoln)، لندن (Landon)، بنژامین یا بنجامین (Benjamin) و جک (Jack) در رتبه‌های بعدی کودکان متولد شده در کانادا قرار دارند.


As of Dec. 19, 629 boys and 580 girls were born on P.E.I., for a total of 1,209 births. That's down slightly from 1,237 births by Dec. 20 in 2017. Shutterstock

برای دختران نام «شارلوت» (Charlotte) امسال بعد از دو سال که در جایگاه‌های پایین‌تر بود، دوباره در صدر قرار گرفت. پس از آن نیز نام «اولین»(Evelyn) برای نخستین بار در سال‌های اخیر مورد توجه و در رتبه دوم نام‌های منتخب مردم در سال 2018 برای کودکان متولد شده در کانادا قرار گرفت.

با این وجود نامهای دخترانه «لیام» (Liam) و «آوا» (Ava) که جزء محبوب‌ترینها (صدر جدول) و نام‌های «هنری» (Henry) و «الیزابت» (Elizabeth) که در جایگاه‌های دوم و پایین‌تر سال 2017 بودند، امسال هیچ رتبه‌ای بدست نیاورند.
لازم به ذکر است بنابر گزارش آماری در 19 دسامبر 2018، جمعا امسال 1209 نوزاد در سال 2018 متولد شده‌اند که 629 نوزاد پسر و 580 نوزاد دختر بوده‌اند و در مقایسه با 20 دسامبر سال 2017 با آمار تولد 1237 نوزاد متولد شده، نشان دهند کاهش زاد و ولد در کانادا است.

بنابر این گزارش آمار نامهای محبوب کودکان متولد شده در کانادا در سال 2018 تا زمان تهیه این گزارش به شرح ذیل است.
پسران:

William
Lincoln, Landon, Benjamin, Jack
Oliver, Emmett, Samuel, James, Thomas
دختران:

Charlotte
Evelyn
Isla, Nora, Sophia, Amelia
Ivy, Ellie, Claire, Emma, Julia, Lily

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز