انتظار می رود بانک کانادا نرخ بهره را برای اولین بار تا پایان سال آینده به 0.5 درصد برساند

Submitted on چ., 09/08/2021 - 11:05

به گفته اقتصاددانان به نقل از رویترز ، علی رغم انقباض غیرمنتظره اقتصادی در کانادا در سه ماهه گذشته ، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را تا پایان سال آینده به 0.5 درصد افزایش می دهد.

بر اساس این گزارش ، در این نظرسنجی از 30 آگوست تا 3 سپتامبر ، اقتصاددانان دیدگاه های متفاوتی در مورد زمان اولین افزایش نرخ بهره پس از همه گیری داشتند. نه پیش بینی زودتر از آنچه انتظار می رفت ، و هشت پیش بینی دیرتر از انتظار بود.

با این حال ، همه 34 اقتصاددان مصاحبه شده توافق کردند که بانک مرکزی نرخ بهره را در 8 سپتامبر بدون تغییر نگه می دارد.

به گزارش تورنتوپرشنز، اکثر اقتصاددانان همچنین بر این باورند که بانک مرکزی به احتمال زیاد در ماه اکتبر سال جاری برنامه خرید هفتگی دارایی خود از 2 میلیارد دلار را به 1 میلیارد دلار کاهش می دهد. در آن زمان ، بانک مرکزی همچنین پیش بینی رشد اقتصادی و تورم برای سه ماهه جدید را اعلام می کند.

با کاهش اقتصاد 1.1 درصدی در سه ماهه دوم ، بسیار کمتر از انتظار رشد 2.0 درصدی ، حداقل در کوتاه مدت ، بانک مرکزی در وضعیت سخت تری قرار دارد.

با این حال ، 16 نفر از 19 اقتصاددان هنوز پیش بینی می کنند که بانک مرکزی در سه ماهه چهارم سال 2022 نرخ بهره را افزایش می دهد.

اگرچه اقتصاد پس از قرنطینه همه گیر بازگشایی شده است، اما اقتصاد در ماه جولای 0.4 درصد کاهش داشت .

نیک بننبروک ، اقتصاددان بین المللی در ولز فارگو ، گفت: "تورم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اگرچه ممکن است رشد کوتاه مدت ضعیفی وجود داشته باشد ، اما بهبود کلی اقتصادی هنوز در مسیر خود است."

"در این زمینه ، بانک کانادا به سیاست پولی کمتری روی می آورد. در حقیقت ، اگر رشد یا تورم به طور غیرمنتظره افزایش یابد ، اولین افزایش نرخ ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رود رخ دهد."

در ماه های اخیر ، کانادا تلاش های خود برای واکسیناسیون COVID-19 را افزایش داده است. تقریباً 75 درصد از مردم این کشور حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند ، که به دلیل انواع جدید ، احتمال قرنطینه گسترده را کاهش می دهد.

کانادا همچنین انتخابات فدرال را زودتر از موعد مقرر در 20 سپتامبر برگزار می کند. اما 90 درصد از اقتصاددانان (15 نفر از 18 نفر) گفتند که نتایج انتخابات تأثیر قابل توجهی بر دیدگاه آنها در مورد سیاست میان مدت اقتصادی و پولی کانادا نخواهد داشت. فقط 3 مصاحبه شونده نظرات متفاوتی داشتند.

بنیامین ریتز ، استراتژیست نرخ بهره و کلان بانک مونترال (BMO) ، می گوید: "شما ممکن است یک دولت اقلیت را ببینید ، بنابراین مهم نیست که چه کسی برنده شود ، آنها به هر آنچه می خواهند نخواهند رسید."

"به نظر می رسد مهم نیست که چه کسی برنده می شود ، بازده افزایش می یابد ، اما باز هم ، ما نمی دانیم چه اتفاقی می افتد ، بنابراین هیچ پیش بینی را تغییر نمی دهیم. در حال حاضر گفتن آن دشوار است."
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز