انبوه املاک خالی اداری در بازار انباشته شده اند و مانند بمب ساعتی در حال انفجار هستند!

Submitted on پ., 04/04/2024 - 20:35

مکان خالی املاک تجاری تورنتو همچنان در حال افزایش است.

داده های جدید نگران کننده نشان می دهد که نرخ مشاغل خالی تجاری در مرکز شهر تورنتو همچنان در حال افزایش است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، نرخ جای خالی دفتر در مرکز شهر تورنتو ۱۸ درصد بود.

CBRE به تازگی داده های سه ماهه اول اداری کانادا را منتشر کرده است که بهبود در بازار اداری ملی را برجسته می کند. تورنتو به وضوح یک استثناست، زیرا نرخ مکان خالی ادارات در مرکز شهر همچنان در حال افزایش است که با ورود ساختمان‌های اداری جدید به بازار و افزایش نرخ‌های مکان های خالی تشدید می‌شود.

نرخ مکان خالی ادارات در مرکز شهر تورنتو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود یعنی ۱۷/۴ درصد رسید که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اندکی ۰/۶ درصد افزایش یافت.

CBRE گزارش می دهد که ادامه روند افزایشی در نرخ خالی ادارات در مرکز شهر تورنتو را می توان مستقیماً به فهرست های اداری جدید نسبت داد، که یکی از نمونه های آن ساختمان اداری TD Terrace در Simcoe and Front است که به تازگی افتتاح شده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که مستاجران دفاتر "در فرآیندهای تصمیم گیری خود آگاه تر می شوند" و اجاره فرعی دفاتر را برای دومین سه ماهه متوالی کاهش داده اند.

سایر عوامل محلی نیز در مازاد فضای اداری خالی نقش داشته اند، از جمله فروپاشی WeWork و بازگشت فضای اداری که قبلاً توسط شرکت های همکار به بازار اشغال شده بود.

تورنتو ممکن است در آینده با نرخ‌های مکان های خالی بالاتری روبرو شود، زیرا انتظار می‌رود چندین پیشرفت تجاری در اواخر سال جاری تکمیل شود. از مجموع ۵ میلیون فوت مربع فضای اداری در مراحل پیشرفته ساخت و ساز در منطقه، تنها ۲/۹ میلیون فوت مربع توسط مستاجرین اشغال شده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، پیش‌بینی‌های بلندمدت کمتر خوش‌بینانه هستند، از جمله گزارش سال ۲۰۲۳ از گروه Atlus که هشدار می‌دهد تورنتو تا سال ۲۰۴۰ فضای اداری زیادی خواهد داشت که استفاده نشده است.

در حالی که مدیران املاک و مستغلات تجاری تورنتو احتمالاً در آینده قابل پیش‌بینی با زمان‌های سختی روبرو خواهند شد، تورنتو در روند بازگشت به کار ملی کشوری دور از تصور است. در سه ماهه اول ۲۰۲۴، فعالیت خالص اجاره دفتر در سه ماهه اول در سراسر کشور برای اولین بار در مقایسه با سه ماهه سوم ۲۰۲۲ مثبت بود.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز