امیرعبداللهیان درباره شمار زندانیان آمریکایی و مذاکره برای مبادله آن‌ها: «عدد در این زمینه خیلی مهم نیست»

Submitted on چ., 08/09/2023 - 07:00

حسین امیرعبداللهیان سه‌شنبه ۱۷ مرداد در نشستی با خبرنگاران درباره شمار شهروندان آمریکایی در بند در ایران که تهران و واشنگتن برای مبادله آن‌ها مذاکره می‌کنند، گفت که عدد این زندانیان مهم نیست.

به گزارش سایت خبری جماران، وزیر خارجه جمهوری اسلامی افزود : « ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم. به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم».

همچنین بخوانیدروزنامه خراسان: بازداشت یک «زن ایرانی-آمریکایی»، به اتهام «جاسوسی» عامل توقف مذاکرات تبادل زندانیان شده است

اظهارات امیرعبداللهیان درحالی مطرح می‌شود که روزنامه خراسان دو روز قبل در گزارشی خبر داده بود که یک زن ایرانی‌آمریکایی به اتهام جاسوسی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است. این روزنامه مدعی شده بود که «بازداشت پنجمین ایرانی‌آمریکایی» باعث توقف مذاکرات مبادله زندانیان شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی بدون ارائه جزئیات بیشتر تنها تایید کرد که از طریق عمان و قطر بین ایران و آمریکا در زمینه تبادل زندانیان مذاکراتی در جریان بوده است.

اعلام خبر مربوط به بازداشت یک شهروند آمریکایی دیگر در ایران درحالی اتفاق می‌افتد که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه در پاسخ به سوالی در این باره از ارائه توضیحات خودداری کرد. متیو میلر ضمن اشاره به چنین گزارش‌هایی گفت که با توجه به «حساس» بودن موضوع، در این باره اظهار نظر نمی‌کند.

گفته می‌شود جمهوری اسلامی می‌خواهد که ایالات متحده در ازای آزادی زندانیان آمریکایی محبوس در ایران دارایی‌های تهران در بانک‌های کشورهای دیگر را که به دلیل تحریم‌های واشنگتن مسدود شده‌اند آزاد کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز