امسال قیمت مسکن انتاریو تغییر کرده است؟!

Submitted on چ., 01/05/2022 - 19:34

قیمت خانه در تورنتو در سال ۲۰۲۱ به رکورد بالایی رسید، اما در سال ۲۰۲۲ اوضاع کمی متفاوت به نظر می رسد. قیمت خانه ها همچنان افزایش می یابد و آپارتمان ها از خانه های مستقل پیشی می گیرند

در طول ۱۲ ماه گذشته، بازار مسکن تورنتو، خرید خانه به تنهایی را برای نسل جوان دشوار کرده است. اما بیشتر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت مسکن در سال جاری نیز همچنان افزایش خواهد یافت.

بر اساس پیش بینی های تحقیقات بازار Royal LePage، انتظار می رود قیمت خانه های کانادا در سال ۲۰۲۲ دوباره به شدت افزایش یابد، البته با سرعت کمتری نسبت به سال ۲۰۲۱.

در کلان شهر تورنتو، انتظار می‌رود که قیمت کل خانه‌ها با ۱۱ درصد افزایش سالانه به ۱۲۵۶۵۰۰ دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ برسد.

پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت متوسط ​​یک خانه ی مستقل با ۱۰ درصد افزایش به ۱۵۶۴۲۰۰ دلار برسد، در حالی که انتظار می رود متوسط ​​قیمت کاندو با ۱۲ درصد افزایش به ۷۶۳۸۰۰ دلار برسد. این موج پیش‌بینی‌ها نیز شاهد بود که افزایش قیمت آپارتمان‌ها بالاخره برعکس شد و از خانه‌های مستقل پیشی گرفت!

بر اساس چشم انداز بازار مسکن کانادا RE/MAX، انتظار می رود بازار مسکن انتاریو در سال ۲۰۲۲ ثابت بماند. کارگزاران RE/MAX پیش‌بینی می‌کنند که موسکوکا Muskoka ، شهر تفریحی ایرانی ها، یکی از بالاترین میانگین افزایش قیمت را خواهد داشت که تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

در همین حال، میسیساگا با ۱۴ درصد، در مقایسه با رشد پیش بینی شده ۱۰ درصدی در تورنتو، بیشترین سود را در منطقه تورنتو خواهد داشت.

منطقه یورک، جایی که ایرانی های زیادی در آن حضور دارند، در سال ۲۰۲۲ با افزایش قیمت ۱۰ درصدی و افزایش ۴ درصدی تعداد معاملات، شاهد افزایش مشابه تورنتو در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

پس چه زمانی خریداران باید دوباره جستجو کنند؟ برخی از کارشناسان می گویند که بازار در آغاز سال همچنان داغ خواهد بود زیرا به سادگی املاک کافی برای فروش برای برآورده کردن تقاضای خریداران وجود ندارد.

لورن هاو، مدیر عامل Zoocasa، گفت: "تامین، یک شاخص کلیدی برای سال جدید خواهد بود - به خصوص با دانستن اینکه ممکن است ژانویه و فوریه بازار داغ تر از حد معمول داشته باشیم زیرا خریداران به دنبال گرفتن وام قبل از افزایش نرخ بهره هستند.

بازار مسکن تابستان امسال سرد می شود
برخی کارشناسان می گویند بازار در تابستان خنک می شود. بنیانگذار نسما علی گفت: «قیمت‌ها در ماه جولای و حتی بیشتر از آن در آگوست کاهش می‌یابد، زیرا تا آن زمان، آخرین افرادی که می‌خواهند به دلیل همه‌گیری کووید-19 نقل مکان کنند، معاملات خود را انجام داده اند.»

با این حال، هیچ کس یک گوی کریستالی از پیش بینی ها ندارد، و به سختی می توان گفت که دقیقا در سال ۲۰۲۲ چه اتفاقی خواهد افتاد. هاو می‌گوید: «از لحاظ تاریخی، تعدادی از عوامل بر بازار مسکن در سال ۲۰۲۲ تأثیر می‌گذارند که خریداران را به سرعت وارد بازار می‌کند».

بسیاری از مردم سعی می‌کنند قبل از افزایش نرخ‌ها وام بگیرند، برای شیوع احتمالی Omicron و سیاست‌های مهار، خانه بخرند، یا در بازاری با عرضه بسیار کم جای پای خود را پیدا کنند.»

تورنتو کندترین رشد بازار املاک و مستغلات انتاریو است
علیرغم تمام صحبت ها در مورد افزایش قیمت مسکن در تورنتو، در واقع، یک آمار نشان می دهد که تورنتو با کندترین رشد بازار مسکن در انتاریو است و بازار مسکن این شهر بسیار سریعتر از شهرهای کوچکتر رشد می کند.

با توجه به اینکه قیمت های سرسام آور خانه در شهرهای بزرگ همچنان سرفصل خبرها می شود، این یک نتیجه گیری شگفت انگیز است.

بر اساس گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، تورنتو کمترین رشد متوسط ​​قیمت پنج ساله را در میان بازارهای عمده املاک و مستغلات استان دارد، به طوری که برخی از شهرها شاهد رشد سه برابری بازارها هستند.

اما این بدان معنا نیست که قیمت خانه در تورنتو به راحتی مقرون به صرفه است، جایی که قیمت خانه های محلی طی پنج سال گذشته نزدیک به ۶۸ درصد افزایش یافته است.

قیمت خانه در تورنتو از نوامبر ۲۰۲۰ بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته است، به طوری که میانگین قیمت این شهر به ۱۱۸۸۷۰۰ دلار در آخرین ماه سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. این افزایش کمی نیست، باور نکردنی است.

اما در مقایسه، بنکرافت Bancroft در مدت مشابه بیش از ۱۶۵ درصد رشد داشته است.

البته، این بدان معنا نیست که این شهرهای کوچکتر مانند تورنتو با بحران مقرون به صرفه روبرو هستند. سریعترین رشد خانه Bancroft به طور متوسط ​​۴۷۱۰۰۰ دلار فروخته شد که بسیار کمتر از قیمت تقریباً ۱/۲ میلیون دلاری یک خانه در تورنتو است.

با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که رشد قیمت مسکن در این شهرها از رشد درآمد پیشی گرفته است. به دلیل افزایش سریع قیمت مسکن در شهرهای خارج از شهرهای بزرگ انتاریو، قیمت خانه بیش از دو برابر شده است.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز