امروز جمعه مبتلایان به اومیکرون درانتاریو ۹۵۷۱ نفر شد!

Submitted on جمعه, 12/24/2021 - 18:23

انتاریو روز جمعه۹۵۷۱ مورد جدید کووید-19 و۶ مورد مرگ و میر جدید را گزارش کرد که رکورد عفونت را از زمان اپیدمی ویروس جدید اومیکرون شکسته است. همان زمان، بسیاری از مقامات اعتراف کردند که سیستم آزمایش انتاریو قادر به پیگیری و ردیابی عفونت نبوده است.


(منبع عکس: رویترز/کریس هلگرن)

میانگین هفت روزه موارد جدید در حال حاضر ۴۹۲۳ نفر است که از ۴۰۰۱ مورد دیروز و ۱۹۱۴ مورد یک هفته قبل بیشتر است. انتاریو روز پنجشنبه ۵۷۹۰ مورد جدید را گزارش کرد که در آن زمان یک رکورد بود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از میان موارد روز جمعه، ۱۵۳۶ نفر غیر واکسینه، ۳۵۶ نفر نیمه واکسینه، ۷۴۲۵ نفر واکسینه کامل و ۲۵۴ نفر افراد با وضعیت واکسیناسیون نامشخص بودند.
بر اساس داده های فعلی، عفونت به طور قابل توجهی در بین افراد کاملاً واکسینه شده در حال گسترش است. این به این دلیل است که ایمنی واکسن جدید در برابر واکسینه شده های قبلی ضعیف شده است و مقاومت واکسن در مقابل ویروس نوع جدید Omicron شکسته شده است.

آزمایشگاه های استانی بیش از ۷۲۰۰۰ نمونه آزمایشی را پردازش کردند و میزان مثبت در حال حاضر ۱۸/۷ درصد است. علاوه بر این، ۶۷۵۷۱ نمونه در انتظار پردازش در روز جمعه هستند.


(منبع عکس: Ed Tubb/Twitter)

ایزاک بوگوچ، متخصص بیماری های عفونی، گفت که به نظر او، تعداد موارد گزارش شده در روز جمعه، آشکارا رقمی است که دست کم گرفته شده است و ممکن است در واقع بیشتر باشد.

وی به CP24 گفت: "ما تعداد زیادی موارد تایید شده را دیده ایم، اما می دانیم و می ترسم که در مقایسه با تعداد واقعی عفونت ها، تعداد کمی باشد و وضعیت فعلی عفونت های جامعه را منعکس نمی کند."

به گزارش تورنتوپرشنز، واحدهای بهداشت عمومی در سراسر انتاریو، از جمله اتاوا و لندن، هشدارهایی صادر کرده اند. از آنجایی که تعداد آزمایش‌ها بسیار زیاد است، در صورت وجود علائم COVID-19 دیگر نمی‌توان آزمایش‌های PCR را به موقع انجام داد.

نرخ مثبت روز جمعه یک رکورد در طول کل همه گیری COVID-19 است. در طول موج اول اپیدمی از ماه مارچ تا آوریل ۲۰۲۰، فرصت های آزمایش بسیار محدود بوده و حتی برخی از افراد دارای علائم از انجام آزمایش خودداری کردند.

بوگوچ گفت حتی اگر تعداد واقعی عفونت ها در انتاریو به طور کامل شناسایی نشده باشد، اوج فعلی دور جدید عفونت در حال افزایش و تعداد قابل توجه بستری شدن در بیمارستان منعکس نشده است، که یک تسکین برای بیمارستان می باشد. اما او گفت که اگر تعداد افراد مبتلا بیشتر شود، ممکن است این وضعیت تغییر کند.

تصور کنید که اگر تعداد افراد مبتلا بسیار زیاد باشد، حتی اگر فقط بخش کوچکی از افراد مبتلا نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند، تعداد بستری‌ها در بیمارستان بسیار ترسناک خواهد بود.

وزارت بهداشت اعلام کرد: ۵۰۸ نفر در روز جمعه به دلیل ابتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شدند که این رقم در روز پنجشنبه ۴۴۰ نفر و یک هفته قبل ۳۸۲ نفر بود.

از این میان ۱۶۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۱۰۲ نفر با کمک دستگاه تنفس مصنوعی تنفس می کردند.

در حال حاضر، بیش از۴۰۰۰۰ مورد فعال شناخته شده کووید-19 در انتاریو وجود دارد. از ماه مارچ ۲۰۲۰ تاکنون ۱۰۱۴۶ نفر جان خود را از دست داده اند و ۶۲۶۷۹۸ نفر نیز بهبود یافته اند.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز