امام جمعه زاهدان: نگاه مذهبی کشور را با شکست مواجه می‌کند

Submitted on جمعه, 03/17/2023 - 13:19

پیشوای مذهبی شناخته‌شده اهل سنت، همچنین با اشاره به محدودیت‌های متاثر از «نگاه مذهبی حاکم بر ایران» هشدار داد که بحران سیاسی و بن‌بست کنونی به این سبب است که یک «جناح، مذهب و یا یک قوم خاص» نمی‌تواند کشور را اداره کند.

امام جمعه زاهدان که با نام مولوی عبدالحمید، در نزد عموم شناخته‌ می‌شود، در این راستا افزود که دین باید فراجناحی، فراملی، فراقومی و فراحزبی باشد.

به‌گفته آقای اسماعیل‌زهی، هر حکومتی در ایران باید ملی باشد و بر «توانایی و دانش» همه اقوام و مذاهب، تکیه کند.

او با اشاره به مساله تمامیت ارضی و تکثر زبان و فرهنگ مختلف نزد مردم ایران، گفت که احترام به این فرهنگ‌ها از سوی هر حکومتی که باشد سبب «پیشرفت، رفاه و امنیت» می‌شود.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی افزود: کسانی که در مرزها زندگی می‌کنند، همه بر تمامیت ارضی، بر امنیت ملی و بر وحدت ملی در کشور تاکید می‌کنند.

مولوی عبدالحمید، در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: همه مردم ایران از همه ادیان و مذاهب مشکلاتی دارند.

 او با بیان این‌که اهل سنت که بخشی بزرگ از جمعیت کشور هستند، جای‌گاه و سهمی در ارکان‌های مختلف حکومت ندارند، گفت: همین نگاه‌های تنگ سبب مشکلات کشور است.

در پی برگزاری نماز جمعه اهل سنت زاهدان، اعتراضات مردم این شهر در بیست و چهارمین هفته متوالی پی‌گرفته‌شد.

 

ویدیوهای دیگری از اعتراضات امروز مردم زاهدان با سردادن شعارهای اعتراضی به گزارش حال وش/ امروز جمعه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱، مردم زاهدان در بیست و چهارمین جمعه از اعتراضات با حضور در خیابانها شعارهای اعتراضی سر دادند.#حال_وش@Haalvsh#مهسا_امینی pic.twitter.com/BVIL97ahaW

 

مردم معترض در این روز به‌سان هفته‌های پیشین شعارهایی را به‌ضد رژیم و مقامات آن سردادند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز