اما و اگرها در ثبت صدها مورد مرگ و میر غیرمرتبط با کووید ۱۹ در آلبرتا و بریتیش کلمبیا

Submitted on س., 06/23/2020 - 00:35

آمار مرگ و میر در نقاط مختلف دنیا حاکی از عدم ثبت میزان دقیق تلفات کووید ۱۹ است. آخرین داده‌ها در غرب کشور نیز حاکی از رویدادن اتفاقی مشابه در کاناداست.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، به عبارت ساده، تعداد مرگ و میر مازاد در یک منطقه در دوره شیوع کووید ۱۹ اغلب بیش از تعداد رسمی مرگ و میر در آن زمان و مکان است.

طی ۱۱ مارس تا ۲ مه، ۲۴هزار مرگ مازاد در نیویورک به ثبت رسیده است. این درحالی است که آمار رسمی جان باختگان کووید ۱۹ این شهر در این مقطع زمانی کمتر از ۱۹هزار و بیش از ۵هزار نفر بوده است.

مقامات امریکایی بر این اعتقاد هستند که بسیاری از مرگ و میرها در این زمان مربوط به کسانی است که هرگز تست کرونا نداده‌اند.

گزارشهای اخیر از مکزیک و ایالات متحده نیز حاکی از وجود تعداد بالای مرگ و میرهای کووید ۱۹ در این کشورها و بیش از آمارهای رسمی اعلام شده توسط مسئولان است.

سازمان آمار کانادا در اواسط ماه می برای اولین بار موضوع تعداد کشته های مازاد در طول شیوع کووید ۱۹ مطرح کرد.

گزارش اولیه مبتنی بر داده‌های محدود بود و فقط تا ۳۱ مارس را پوشش می‌داد ، مقطعی که مرگ و میرهای کووید ۱۹ کمتر از یکصد مورد بود و دو استان و دو قلمرو به طور کلی حذف شده بود.

داده‌های جدید که روز جمعه منتشر شده نشان دهنده تعداد بیشتری از مرگ و میر ناشی همه گیری تا دوم ماه مه است.

بنابر این گزارش مرکز آمار کانادا شواهدی را مبنی بر وجود تعداد مرگ و میر بیشتری از آمار اعلام شده در کبک، البرتا، بریتیش کلمبیا – سه استانی که بیشترین موارد مرگ و میر کووید ۱۹ را داشتند پیدا کرد.

بنابر گزارش سازمان آمار تعداد مرگ و میر استان کبک طی ۲۸ و ۲ ماه مه، هزار و ۴۷۲ مورد بیش از مدت مشابه طی ۵ سال گذشته بیشتر بوده است با این وجود تعداد کشته‌های کووید ۱۹ کبک را در این مقطع زمانی بالغ بر ۲۱۳۲ مورد اعلام کرده است.

همچنین تعداد مرگ و میر بریتیش کلمبیا طی ۱۵ مارس تا ۲۵ آوریل امسال ۳۷۲ مورد بیش از مرگ و میرهای ثبت شده طی ۵ سال گذشته بوده با این وجود در این استان تعداد مرگ و میر کووید ۱۹ ۹۰ مورد ثبت شده است.

اختلافات آماری در آلبرتا بیش از دو استان دیگر است بطوریکه طی ۲۳ فوریه تا ۱۱ آوریل در مقایسه با سال‌های گذشته ۴۰۲ مورد مرگ مازاد بوده ولی در آمارهای رسمی ۴۰ مورد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ ثبت شده است.

تعداد مرگ و میرهای مازاد آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک نشان می‌دهد که تعداد زنان و مردان در مرگ و میرها یکسان بوده درحالی از نظر سنی تعداد افراد بالای ۸۵ سال با بقیه تناسب نداشته است.

سازمان آمار امیدوار است در آینده با دریافت داده‌های جدید، اطلاعات بیشتری در رابطه با علل عدم اعلام رسمی تعداد درست مرگ و میرها کسب کند.

نامه سرگشاده ۲۷ مدیر شرکت بزرگ کانادایی، محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر را کاهش دهید!

خطر ورشکستگی در کمین مشاغل کوچک مونترال / صاحبین املاک تجاری طرح دولت را قبول ندارند!

منبع: سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز