اعلام گروه های سنی جدید برای واکسیناسیون کرونا در ایران

Submitted on س., 07/27/2021 - 12:49

گروه‌های سنی جدید واکسیناسیون کرونا در ایران توسط وزیر بهداشتت اعلام شد

ویروس خطرناک و مرموز کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ در ایران و سراسر جهان گسترش یافته است. پزشکان و دانشمندان ازهمان ابتدا به دنبال کشف واکسن این بیماری بودند. مدتی است که ایران و برخی کشورهای جهان موفق به کشفواکسن کرونا شده اند و تاکنون سالمندان، کادر درمان و… موفق به دریافت این واکسن شده اند. به تازگی گروه هایسنی جدید واکسیناسیون کرونا در ایران اعلام شده است. برای افزایش اطلاعاتتان در این زمینه در نیک صالحیهمراه ما باشید.

گروه های سنی جدید واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام شد

🔸 وزیر بهداشت در نامه‌ ای خطاب به روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی لیست جدید گروه‌ های سنیواکسیناسون کرونا را اعلام کرد.

🔸در بخشی از این نامه آمده است:

🔹 پیرو برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده در مورد گروه‌ های هدف واکسیناسیون از آنجا که قسمت عمده جمعیتهدف اعلام شده واکسینه شده‌اند و ثبت نام شدگان جدید نیز در دو روز آتی تحت پوشش قرار می‌ گیرندبا توجه به موجودی کافی واکسن شایسته است طبق روال زیر اقدام شود:

۱- در استان‌ های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوب، خوزستان و کرمان علاوه براستمرار واکسیناسیون گروه‌ های اعلام شده قبلی جمعیت ۴۸ تا ۴۵ ساله ثبت نام و طبق نوبت‌ دهی واکسینهشوند.

۲- در بقیه استان‌ها بجز تهران جمعیت ۵۸-۵۵ ساله ثبت نام و طبق نوبت‌ دهی تحت پوشش واکسیناسیونقرار گیرند و کماکان واکسیناسیون باقیمانده گروه‌ های سنی بالاتر تداوم یابد.

۳- در کلان شهر تهران جمعیت ۶۰ تا ۵۸ ساله ثبت‌ نام و طبق نوبت‌ دهی واکسینه شوند و در بقیه شهرستان‌ هایاستان تهران جمعیت ۶۰ تا ۵۵ ساله ثبت‌نام و با نوبت‌ دهی در سامانه تحت پوشش قرار گیرند.

اینستاگرام

منبع
niksalehi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز