اکثریت فلسطینی‌ها خواستار همزیستی با اسرائیل و بی اعتماد به رهبران خود هستند

Submitted on Mon, 05/15/2023 - 06:38

در این حال، اکثریت فلسطینیان سازمان‌های الفتح و حماس را نمایندگان خود نمی‌دانند و هفتاد درصد آنان معتقدند که رهبران فعلی فلسطینی ناتوان از دستیابی به توافق صلح با اسرائیل هستند.

همین تحقیق نشان می‌دهد که راه‌حل تشکیل دو دولت از طرفداران بیشتری در میان جمعیت مُسن فلسطینیان برخوردار است : ٦٣ درصد فلسطینیانی که بیش از ٤۵ سال سن دارند از این راه حل پشتیبانی می کنند، در حالی که ٤۲ درصد فلسطینیان بین ۱۸ تا ۲۹ سال مدافع این نظر هستند.

با این حال، تشکیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی بهترین گزینه از نظر فلسطینیان است و تنها ۱۰ درصد فلسطینیان با ایجاد یک دولت فدرال اسرائیلی-فلسطینی موافق هستند. بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط "عرب‌نیوز" سیزده درصد فلسطینیان با تشکیل دولت دوملیتی موافق هستند و یازده درصد فلسطینیان ترجیح می دهند تحت حاکمیت اسرائیل زندگی کنند بی آنکه از شهروندی این کشور برخوردار شوند.

"عرب نیوز" به نقل از کارشناسان نوشته اشت : فلسطینیان سال‌هاست اعتماد خود را به رهبران فلسطینی از دست داده‌اند و این بی اعتمادی نتیجۀ فساد مزمن تشکیلات خودگردان فلسطین و ناتوانی رهبران آن در دستیابی به یک پیروزی سیاسی ملموس برای برانگیختن اطمینان مردم فلسطین به احیای روند صلح با اسرائیل است.

    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز