آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | کنترل کویید۱۹ در پاکستان | ایران دوباره رکورد زد؛ تهران قرمز شد

Submitted on چ., 07/29/2020 - 00:38

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران موارد بروز و فوتی ناشی از کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: ۲۳۵ بیمار در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند. دکتر سیما لاری گفت: از ۶ تا ۷ مرداد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۶۸۷ نفر از آنها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. وی گفت: مجموع آمار مبتلایان به کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده است.

به گفته لاری، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید. وی افزود: تاکنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی درباره استان‌های در وضعیت قرمز گفت: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری اضافه کرد: استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

نخست وزیر پاکستان ضمن گفتگوی زنده با مردم این کشور اعلام کرد: قرنطینه هوشمند باعث کنترل ویروس کرونا در پاکستان شد. به گزارش تسنیم به نقل از ای.آر. وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: ما از جمله کشورهایی بودیم که توانستیم ویروس کرونا را مهار کنیم. وی تصریح کرد: طی ۳ روز اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به کمترین میزان خود رسیده و این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای مردم باشد.

عمران خان گفت: برخی کشورهای جهان مجبور شدند برای کنترل ویروس کرونا حکومت نظامی اعلام کنند ولی ما با مشاوره‌ای که از کشورهای مختلف گرفتیم روش قرنطینه هوشمند را انتخاب کردیم.

عمران خان افزود: قرنطینه هوشمند باعث شد تا شیب نمودار گسترش ویروس کرونا در پاکستان کم شود و تعداد مبتلایان و قربانیان نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

نخست وزیر پاکستان گفت: وقتی قرنطینه هوشمند را شروع کردیم بسیاری مدعی شدند که صنایع و اقتصاد کشور در حال نابودی است ولی گذشت زمان اثبات کرد که ما روش درستی را پیش رو گرفته بودیم.

عمران خان افزود: البته قرنطینه سراسری در پاکستان باعث وارد شدن فشار به قشر ضعیف جامعه شد و تنها ۱۵ درصد از جامعه که قشر مرفه تلقی می‌شوند از آثار سو قرنطینه سراسری در امان ماندند.

گفتنی است در ابتدای شیوع ویروس کرونا در پاکستان دولت تصمیم داشت با استفاده از قرنطینه سراسری مانع شیوع این بیماری شود ولی رفته‌رفته به این نتیجه رسید که مشکلات اقتصادی ناشی از قرنطینه فشار بسیاری را به مردم وارد می‌کند.

تاکنون ۲۷۵ هزار و ۲۲۵ نفر از مردم پاکستان به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۸۶۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طبق جدیدترین آمار، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به ۸۲۳ هزار نفر افزایش یافته، البته حدود ۶۱۲ هزار نفر بیمار (بیش از ۷۴ درصد) بهبود یافته و تنها حدود ۱۹۸ نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، گزارش داد که تعداد مبتلایان جدید به عفونت کووید-۱۹ در این کشور طی یک روز گذشته، ۵ هزار و ۳۹۵ نفر ثبت شده است و بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به ۸۲۳ هزار و ۵۱۵ نفر افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه موارد ابتلا برای هفتمین روز متوالی از ۰.۷ درصد تجاوز نکرده است. بیشترین موارد جدید آلودگی: ۶۷۴ مورد در شهر مسکو، ۲۰۹ مورد در منطقه سه‌وردلوفسک، ۱۸۷ مورد در جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک، ۱۶۸ مورد در سن‌پترزبورگ و ۱۶۴ مورد در منطقه مورمانسک شناسایی شده است.

بطور کلی در حال حاضر، ۱۹۷ هزار و ۷۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در سراسر مناطق فدراسیون روسیه در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شده است، تعداد موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ افزایش یافته و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان این عفونت در روسیه به ۱۳ هزار و ۵۰۴ نفر رسید.

میزان کل موارد فوت بیماران، ۱.۶۴ درصد کل از موارد ابتلا به کووید-۱۹ در روسیه است.

در عین حال طی یک روز گذشته تعداد بیمارانی که درمان شدند،۸ هزار و ۸۸۸ نفر است تا تعداد کل افراد بهبود یافته از این عفونت در روسیه، به ۶۱۲ هزار و ۲۱۷ نفر افزایش یابد.

بدین ترتیب نسبت افراد بهبود یافته در روسیه، به بیش از ۷۴ درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا رسیده است.

این ستاد افزود، بطور خاص در شهر مسکو طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲۷ بیمار دیگر پس از درمان کامل، از بیمارستان مرخص شدند تا تعداد کل افراد بهبود یافته از عفونت کرونا در پایتخت روسیه به ۱۷۵ هزار و ۸۱۲ نفر افزایش پیدا کند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز