اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن ملل متحد مورد استقبال جهانی قرار گرفت

Submitted on پ., 12/15/2022 - 04:49

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به رای مثبت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن، در بیانیه‌ای ابراز خرسندی و اعلام کرد که واشنگتن به حمایت از مردم ایران ادادمه خواهد داد.

وی در ادادمه افزود ایالات متحده افتخار می‌کند از اینکه موفق شده است جمهوری اسلامی را با همکاری شرکای خود در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، از کمیسیون مقام زن ملل متحد اخراج کند. آنتونی بلینکن در یک پیام توییتری نیز تاکید کرد که «رژیم ایران از حفظ ارزش‌ها و مأموریت این کمیسیون کوتاهی» می‌کند.

Today we joined @UN ECOSOC partners to remove Iran from the Commission on the Status of Women. The Iranian regime fails to uphold the values and mission of this commission. We reiterate our support for the people of Iran.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در گفت‌وگو با رسانه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» تصریح کرد که حذف جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن ملل متحد نخست یک پیام روشن به رژیم ایران است. وی گفت که این تصمیم همچنین پیام مهمی به زنان ایرانی است و افزود: «ما صدای شما را شنیدیم و از شما حمایت می‌کنیم.» 

Today, we made clear that Iran has no business serving on the @UN_CSW – an international body dedicated to promoting and supporting women around the world. pic.twitter.com/3hXtNOYaPc

میشل تیلور، نماینده دائم ایالات متحده در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در یک پیام توییتری نوشت که جمهوری اسلامی ایران نباید در نهادی بین‌المللی جهت ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است، عضویت داشته باشد.

دولت ایران نباید در @UN_CSW، که نهادی بین المللی جهت ترویج برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان است، عضویت داشته باشد. رای مهم امروز و تأسیس کمیته حقیقت یاب #شورای_حقوق_بشر در ماه گذشته، نشان دهنده همبستگی قوی جامعه بین المللی با مردم ایران است.#مهسا_امينى #MahsaAmini https://t.co/RUv2crQHy8

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا نیز از تصمیم اخیر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد استقبال کرد. وی در توییتی خطاب به مردم ایران نوشت: «اگر رژیم صدای شما را نمی‌شنود، ما می‌‌شنویم.» ملانی جولی در ادامه تاکید کرد : «کانادا به پاسخگو کردن رژیم ایران ادامه خواهد داد. ما به این رژیم اجازه نخواهیم داد حقوق زنان را پایمال کند.»

To the Iranian people: the regime isn’t listening, but we are. With our partners, we voted to remove Iran from the UN Commission on the Status of Women. Canada will hold the regime accountable. We will not allow it to undermine women’s rights.

پنى وانگ، وزير امور خارجه استراليا هم ضمن ابراز خرسندی از حذف جمهوری اسلامی  از کمیسیون مقام زن ملل متحد در توییتر نوشت که ایران به خاطر نقض شدید حقوق بشر و سرکوب زنان و دختران از این کمیسیون حذف شده است.

Australia welcomes the removal of Iran from the @UN_CSW over its grievous human rights abuses and oppression of women and girls. We co-sponsored the resolution, advocating for this unprecedented step. We are pleased it passed.Australia stands with the people of Iran. https://t.co/1GpRPSnwjQ

در دامه واکنش‌ها، رضا پهلوی نیز با انتشار پیامی در توییتی از اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن ملل متحد استقبال کرد. وی نوشت که زنان ایرانی موفق شدند جمهوری اسلامی را از جایی که به آن هرگز تعلق نداشت، حذف کنند.»

Today, we made clear that Iran has no business serving on the @UN_CSW – an international body dedicated to promoting and supporting women around the world. pic.twitter.com/3hXtNOYaPc

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی هم که پیش از این خواستار حذف ایران از از کمیسیون مقام زن ملل متحد شده بود، در توییتی خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی نوشت: «جای شما در دادگاه‌های بین‌المللی است نه سازمان‌های جهانی.»

آنروزها که با چادر حکومت و در آمریکا با تحقیر با ما صحبت میکردید، تصور نمیکردید از سازمان ملل اخراج شوید. تصور نمیکردید زنان ایران به خاطر حجابی که بر سر آن #مهسا_امینی را کشتید شما را بیرون کنند. جای شما در دادگاه‌های بین‌المللی است نه سازمان‌های جهانی.pic.twitter.com/0RoxdUuCGS pic.twitter.com/33UaTb0Eaq

آتنا دائمی، فعال مدنی، اخراج جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن را «پیروزی حاصل از ۴۳ سال رای منفی زنان ایران به سیاست‌های زن‌ستیزانه جمهوری اسلامی» خواند.

ج.ا از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد اخراج شد.این پیروزی حاصل ۴۳ سال رای منفی زنان ایران به سیاست های زن ستیزانه ج.ا است.زن،زندگی،آزادی #مهسا_امینی

شادی صدر، حقوقدان و از یکی مدیران نهاد «عدالت برای ایران»، نیز در پیامی در توییتر نوشت: «این پیروزی کوچک گوارای وجود آن جان‌های بزرگی باشد که در میدان مبارزه می‌کنند.»

جمهوری‌ اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج شد. این پیروزی کوچک گوارای وجود آن جان‌های بزرگی باشد که در میدان مبارزه می‌کنند. آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت…#IRIoffCSW#مهسا_امینی

اخراج جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد روز چهارشنبه ۱۴ دسامبر/ ۲۳ آذرماه، در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به رای گذاشته شد و با ۲۹ رای موافق از مجموع ۵۵ رای به تصویب رسید. روسیه، چین و ونزوئلا از کشورهای بودند که به اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن ملل متحد رای منفی دادند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز